Jeg er livredd for å bli syk, særlig ALS og kreft. Jeg vet jeg har helseangst, hadde en periode i fjor høst hvor jeg var helt sikker jeg hadde ALS. Oppsøkte to forksjellige leger, fikk samme svar at keg ikke hadde det. Men jo mer jeg googlet jo mer ble jeg sikker selv. Klarte pp et tidspunkt å legge de ta Lene fra meg og leve videre. Har i mellomtiden trodd jeg har nesekreft, spiserørskreft og fibromyalgi… nå er jeg tilbake igjen i samme tankekjør, tror jeg har ALS. Kjennes rart ut i beina når jeg går. Jeg driver å knepper knapper for å sjekke at finmotorikken er som den skal, jeg gjør så mye for å sjekke men blir aldri trygg på om jeg er syk eller ei…
Jo mere vi sjekker, jo mere tror vi det. Man blir helt låst i tankegangen. Jeg er absolutt i samme båten selv. Fortell deg selv at nå tuller helseangsten igjenn. Lettere sagt en gjort, ja ser den. Men det hjelper. Distrahere deg selv med noe. Hva som helt for å få helseangsten tuna ned litt
Har det likt som deg, men min største frykt er kreft. Jeg har en magetilstand som gir mange symptomer som overlapper med kreft, så jeg utsettes konstant for triggere som jeg har behov for at avkreftes som kreft med jevne mellomrom. Utrolig slitsomt… jeg har lest bøkene til Wilhelmsen, og synes det har hjulpet litt når det stormer. Kan anbefale å lese dem
ikke tenk det hjelper har ikke vært hos legen på mange år men så jeg er av den som driter i om jeg blir syk og dør, får jeg kreft ok da selger jeg huse og bruker opp penga også avslutter jeg live på min måte :) blir jeg (potetstappe) invalid har jeg venner som vil hjelpe meg med mine valg vi har skrevet kontrakt. så ikke gå og bekymredeg da blir det bare værre. snakk ærlig med legen din om det han kan hjelpe deg og i værtfall ikke begyn og søk opp symtomer på google da kan du ha alt av muligens sykdommer
Har samme problem selv. Voldsom helse angst og spesielt for kreft.
Møtte veggen litt i sommer og har hatt mye fysiske plager siden
- voldsom hodepine ( trodde jeg hadde hjerne svulst) MR viste at det va intenting og va nok trigget av stive nakke muskler pga stress /angst
- rygg og nakke smerter som i perioder gjorde ondt mellom skulderbladene ( tenkte da på lunge eller beinmargskreft) røngten viste ingenting
- Nattesvette i den grad at jeg våknet på natten og måtte skifte sengetøy for alt va vått. ( va da livredd for lymfe kreft.) blodprøvene viste ingenting og svetten ga seg når jeg fikk litt mer kontroll på hodet.
- det siste er at jeg sliter mye med mage smerter, løs mage og luft. ( redd for tykktarmskreft eller mage) koloskopi og blod og avføringsprøver viser at alt ser fint ut.
Er ganske tydelig for meg at er mann i psykisk ubalanse så kan man få kroppslige plager som igjen gir mer angst. Er en ond sirkel for meg og gjør at jeg i perioder sover veldig lite. Er generelt veldig sliten av hele greien og skulle ønske jeg bare kunne få litt fred og leve som normalt.
Men prøver så godt jeg kan og jobbe med det og håper på lysere tider i møte
jeg klarer det sværre ikke å samsvare dette men hva jeg føler. jeg har angst for og være frisk.
jeg ønsker og bli syk spesielt en kreft type som er dødelig så har jeg en grund for og ikke være her lenger