Blodtrykk og helseangst

Hei. For noen dager siden skulle jeg måle blodtrykket hjemme med 24 timers apparat, fordi jeg ofte får høyt blodtrykk hos legen. Med min helseangst og behov for kontroll, så fulgte jeg selvsagt med på alle målingene. Det viste at blodtrykket var helt normalt hele dagen, men da kvelden kom, så spratt blodtrykket i taket. På dagen var jeg rolig og hadde lite angst, men da kvelden kom begynte blodtrykket altså å stige. Dermed var panikken et faktum. Jeg hadde skyhøyt blodtrykk gjennom hele natten, og har aldri vært så redd noen gang. Legen sier at det ikke er noen fare, og mener at blodtrykket ikke er slik hele tiden ellers. Men han har satt meg på en lav dose betabblokker, som jeg føler at jeg bare blir dårlig av. Blir utmattet og uvel, som igjen fører til enda mer angst. Min angst har forverret seg kraftig i det siste, og er livredd og urolig hele tiden. Jeg har ringt utallige ganger til lege og legevakt pga angsten, men blir bare kortvarig beroliget. Jeg har ikke fått tak i min fastlege i dag, siden han har fri. Han er tilbake på mandag, og da skal jeg høre om jeg kan slutte med batablokkeren. Alt dette har ført til en intens angst for alt som har med blodtrykket å gjøre. Er det noen andre her inne som har opplevd noe liknende, og som har lyst til å dele erfaringer? Jeg går her og er livredd hver eneste dag, og hver dag er en lidelse å komme i gjennom. 24 timers målingen har gjort livet til et helvete, og angsten vil ikke slippe taket.

Var overvektig og hadde for høyt blodtrykk, var kjempe engstelig for det. Gikk ned i vekt og problemet var løst, nå er angsten tilbake for fullt men nå har jeg rykninger og leamus og ALS er frykten… Er det ikke det ene så er det andre!!

Hei
Har du no godt 1 uke på medisiner for blodtrykk?
Anbefaler deg å bruke medisin frem til legetime, medisin funker ith skikkelige før 1 uke og bivirkninger kan man selvfølgelig få, men prøv å slappe av og tenkt at dette går bra.
Æ har selv angst og veit om dette her, men det er ikke farlig i det hele tatt, bare å slappe av