Noen som har opplevd lignende? Har kjent på mye munntørrhet i det siste, men kun på den ene siden av munnen og svelget. Føles som jeg har noe i halsen bare på den ene siden, og jeg kjenner det ut i øret. Det har vært slik i ca to uker nå. I tillegg har jeg veldig mye luft i magen, men det kommer liksom ikke opp som rap, det bare ligger og bobler i brystet og føles ut som at hjertet gjør kraftige ekstraslag flere ganger i timen. Har helseangst så jeg vet jo at jeg monitorerer mer enn jeg tror, men disse tingene er ikke mulige å bare overse da de er så veldig merkbare. Har tatt somac i to dager nå, men ikke merket noen særlig effekt på boblingen i brystet. Pulsen er også litt ute å kjøre, synes det er veldig lenge siden jeg hadde noe som lignet vanlig hvilepuls.
Noen som vil svare på om de hadde oppsøkt lege? Har vært der en del nå siden angsten oppstod for ca 6mnd siden, og føler meg så dum som går dit så ofte og så er det ingenting.
Kjenner meg igjen. Når jeg hadde angst, kjentes det ut som jeg hadde en klump i halsen. Og når man har angst, kan man få problemer med magen. Hvis du er usikker på om det er noe annet enn angst, så få en helsjekk hos legen.
Takk for svar! Det som bekymrer meg mest nå er at jeg har denne tørrheten og klumpfølelsen bare i den ene siden av munnen og halsen. Og jeg klarer ikke å forstå at det skal være mulig at det er psykisk når det er så ensidig. Jeg har hatt en del forskjellige symptomer siden denne altfor lange angstperioden startet, og rasjonelt sett så kan jeg jo skjønne at det er veldig lite sannsynlig å få kreft i alle organer på en gang, men samtidig så er jeg blitt redd for at det på en eller annen måte skal ha en sammenheng likevel. Om det gir mening.
Jeg hadde også denne klumpfølelsen kun på den ene siden i halsen. Men hvis du ikke får slappet av med at det er et angstsymptom, så dra til legen for en skikkelig sjekk. Lykke til ❤️
Tusen takk🥰