Harehjerte

Hei! Jeg sliter med helseangst .. og er egentlig nå i en god periode. Har en del hjerte bank gjennom dagene , men i dag satt jeg rolig i sofaen men vanlig puls, så gasset hjertet på og løp av gårde i en 5-6 sekunder før det roet seg ned igjen .. flere her som opplever dette?? Så ekkelt!

Hei. Ja jeg har opplevd det mange ganger, seneste i kveld. Satt rolig i sofaen og så på tv. Stod på noen sekunder. Tror dette er ganske vanlig og ufarlig

Hei! Jeg har også trodd at hjertet mitt har holdt på sånn innimellom, men så har det bare vært luft. Like ubehagelig selvfølgelig for man tror jo umiddelbart at det er noe farlig på gang. Men angst gir jo ofte luftplager og andre fordøyelsesproblemer, så det kan jo være det? Jeg har vært på legevakta også flere ganger når jeg har vært på det reddeste, men de har aldri funnet noe.
Ikke for å si at det ikke er hjertet altså, men det kan jo være verdt å legge merke til om det kommer en rap en stund etterpå, eller om det hjelper å drikke noe med kullsyre så man får opp litt luft.