Går på veggen snart (trur æ)

hei jeg er G21 som sliter mye med å snakke om følelser osv hare egt aldri vert flink på det kommer fra en familie der vi aldri har snakket så mye om det. Å vær gong jeg har prøvd å snakket om det bli jeg snakket ned å har som regel fåd beskjed om at du e gutt/mann du ska bare knip inn å hold det for deg Sell.. å det begynne nå bli vanskelig ferr meg. Jeg sliter også mye med personlighet forstyrrelser enne øye bliket er jeg glad å ingen ting er galt å det andre øyeblikket som har jeg det ikke bra også plutselig så føler jeg at alt jeg gjør er ikke bra nokk osv osv jeg har hold på å sult alt det der med et bret smil over munnen og latet som ingenting held fram til i går når kjæresten min nevnte til meg at jeg har vori veldig rar i det siste ho veit jeg har opp å ned ture men denne ned turen er andeledes fra di andre. Jeg er redd for hva jeg kan gjøre uten at jeg i det hele tat vet va som skjer for jeg kan også ha episoder dær jeg ikke husker hva som skjer eller har skjed jeg har lyst til å søke hjelp men jeg vet ikke hvor jeg skal starte hæn eller noka har prøvd å ring 116 123 men di gongen jeg har prøvd så ringe det å ringe det å aldri nå svar har soti å ventet i 40min en gong får jeg gå opp jeg håper noen her har tips/mulighet til å hjelpe meg med å få hjelp.
Jeg vet herre vart sekkert my rot osv no men jeg er ikke noka flik på noe som hels:)

Det høres ut som du dissosierer, ved at du ikke husker ting som har skjedd. Og alt du forteller, sier også at det kan være veldig bra for deg å få hjelp. Du ser det jo selv også. Den beste måten er egentlig å snakke med legen om det, men om du ønsker hjelp med prosessen videre, eller frem til du får snakket med legen din eller noen andre i helsetjenesten i kommunen der du bor, så kan jeg anbefale å skrive til veiledningstjenesten her. De svarer innen et døgn, og man kan skrive til dem så mye man vil. De kan hjelpe en og støtte en videre i en prosess, eller hjelpe en med hvor man kan eller skal søke hjelp videre.

Så leit at du ikke har kommet igjennom hos hjelpetelefonen her. Det går også an å skrive på chatten her, men man kan bare snakke litt med dem.

Det å ha noe å kjenne på, som en piggball, kan hjelpe en til å ha kontakt med seg selv, eller å kjenne på noe annet, det å prøve å bruke sansene dine til å merke at du er her og nå. Jeg vet ikke om det er et tips som du føler kan hjelpe deg nå.

Det å få snakke om følelser og hvordan man har det, er viktig. Og det er jo bra av deg at du har prøvd å gjøre det, men så leit da å høre at du ble møtt på den måten når du prøvde på det. Hvordan er det med kjæresten din, kan du snakke med henne om hva du føler på? Eller vise henne noe av det du kjenner på?

Hvis du er skikkelig redd for hva du kan gjøre, så er det bare å ringe til legevakt eller 113, de skal gi en hjelp hvis det er øyeblikkelig fare på ferde.

Det kan være lurt å oppholde seg med noen trygge folk rundt seg, når man har det slik, som kan passe på deg, og holde deg trygg - eller som kan ringe etter hjelp hvis det trengs, og du selv ikke kan gjøre det.

Jeg håper dette kan være til en liten hjelp.

Hei setter stor pris på svare dit😊 jeg kan snake med kjæresten min om følelsene min men det er ikke altid jeg tør å gjøre det, redd for å bli sett ned på eller ikke bli hørt uansett om at jeg vet at jeg blir hørt å ikke set ned på men forsatt redd. Skal prøve med legen i løpet av uka her no håper ting orne sæ te slut

Jeg skjønner at du kan være redd for å bli møtt på den måten med kjæresten din, men det er også noe i å få testet ut om det du vil redd for, faktisk vil skje, om kjæresten din faktisk vil se ned på deg hvis du snakker om følelsene dine og sånn. Og jeg tror kanskje også at du trenger å få vise deg selv at det går bra å snakke om følelser med henne. Det er da opp til deg :)

Jeg håper også ting ordner seg for deg. Det kan da være en langvarig prosess, så det er viktig med tålmodighet med deg selv, men det finnes ting og folk der ute som kan hjelpe, det tror jeg på <3