Altfor mye pågår

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ha som overskrift så da ble det bare det første jeg kom på. Jeg går igjennom veldig mye nå for tiden og sliter veldig med masse tanker, følelser og angst. Jeg går på dps og behandleren min er borte hele denne uken og neste uke, sikkert pga at han skal på ferie. Jeg syns det blir lenge å vente 3 uker før jeg får ha ny time fordi at han er borte. Har ikke time før 1 mars nå, og hadde time sist forrige uke på tirsdag. Vet at de også kan dra på ferie og sånt men det er nå jeg virkelig trenger å snakke med noen og jeg har ingen andre jeg kan snakke med.

Hva slags tanker er det som plager deg da?

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne men en veldig god stund nå så har jeg slitt med å føle på veldig masse, at følelsene forsterker seg veldig mye. Men det er for det meste bare de negative følelsene og tankene så når jeg først havner i den bobla med mye tanker, blir lei meg og hele den pakka der så utvikles det en veldig sterk følelse inni meg som til slutt blir så ille at jeg ender opp med å gråte og få et panikkanfall eller noe sånt noe. Det kan av og til hende at den sterke følelsen kan føre til at jeg selvskader fordi at det gjør så vondt inni meg, den følelsen. Jeg vet ikke om det er tristhet, sinne, redsel jeg føler på. Kanskje er det en blanding av alle sammen. Men det eneste jeg vet er at den følelsen blir for sterk til at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg eller hva jeg skal gjøre i det det kommer. Når den først kommer så varer den veldig lenge så da må jeg ha det veldig vondt inni meg. Har også vært nedfor hver eneste dag det siste halvåret nå egt.

Men hva handler tankene om?

Etterpå så pleier jeg ikke å huske tankene egt. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Hvis jeg ikke skriver det ned når de kommer så glemmer jeg hva slags tanker som kom pga den sterke følelsen. Jeg pleier ikke å skrive det ned heller fordi at jeg er for opptatt av å prøve å få den sterke følelsen til å gå vekk. Burde sikkert egt skrive det ned en gang.

Ja, begynn med det.