Fysisk behandling og annen stressreduksjon

For meg hjelper det utrolig godt nå å få fysisk behandling for spenninger og vondt i kroppen, selv om jeg går tilbake til å ha spenninger og plager når noe igjen stresser meg, men det gjør meg i stand for i alle fall for en liten stund, til å føle meg lettere og bedre, og til å få gjort ting jeg har lyst til og som gjør meg godt.

Når man stresser, merker man det naturlig i kroppen, som igjen kan spenne seg og som kan skape mer stress. Slik at det er så bra med ting som hjelper i forhold til det, trening som gjør godt, eller bare å strekke seg, puste skikkelig ut, få en god klem av noen, kose med et dyr, konsentrere seg om noe som er godt for en, bruke hjernen på sudoko eller annen hjernetrim, se på en fin serie, skrive dagbok eller skrive til noen, snakke med venner om andre ting, gjøre noe gøy med venner - alt som kan få en til å slappe litt av og gi litt slipp på spenninger.

Jeg legger alt som kan hjelpe meg til å slippe spenninger, i en imaginær verktøy kasse. Den fylles opp mer og mer.

Og i en annen kasse, legger jeg ting som bare stresser meg mer og teknikker jeg ikke lenger vil bruke, som bare ødelegger for meg.

Hos meg hjelper det med masse trening og fysikalsk behandling. Og lese bøker gir meg mye. Storforbruker på biblioteket. Så hører jeg mye på musikk (tungrock) Jeg går en tur hver dag. Og så tenker jeg mye på mine to voksne barn.