nå kommer den forfærdelige tia på åre da aller løperrunt og er så falske og tror alt er så bra bare for det er “jul” går å lyver til seg selv og smiler og er så falske jeg er så glad jeg snart skal slippe vet ikke om jeg orker 1 desember til
Men det må da være bedre enn en normal uke ikkesant?
Det store viet som egentlig ikke bryr seg om selve høytiden men som har i lang tid blitt opplært til at julen er kos, julen er gaver, fet mat og lykke. i denne lærdommen kommer det også frem at julen må være sånn og sånn, da er alt pakket inn i ordet tradisjon og da må den følges. julen må være perfekt og det er stor fallhøyde om den ikke blir akkurat slik de hadde tenkt. så november/deseber går med til å stresse på for at ikke julen skal bli noe annet enn perfekt! og når man endelig har kommet seg gjennom alle pliktbesøk, smil, hygelige hilsninger og sitter der på julaften utslitt og med kjeften full av billig ribbe, da, da kommer man på at det er bare en fuckings uke igjen til nyttårsaften og så lurer man på når man skal få litt tid for seg selv… tid for seg selv får de der de sitter i vær sin bil utenfor gatekjøkkener på nyåret og gomler i seg burger selv om de har gjort avtale med de hjemme om at nå skal det slankes. ja for på nyåret skal det sunne livet inn på teppet, sommerkroppen 2026!!! og det er jo bra for lommeboka også det og ikke ha så mye mat i kjøleskapet så går det en liten mnd så er alt egentlig glemt og man rettferdiggjør en latere og mer usunn livstil. jobb 5 dager i uka, henting og bringing av unger og dyr. kanskje en tur på hytta? mannen får ro mellom hyllene på jernia eller i bil på parkeringsplasser, og damen melder seg inn i en eller annen forening eller aktivitet der likesinnede kan jatte om livet. så kommer brått 17. fuckings mai, årets verste dag, men det får bli et annet innlegg:)