Jeg er frustrert over fastlegen min. Kanskje jeg også legger mye av frustrasjonen min over på han. Jeg aner ikke. Men jeg føler at jeg har fått legeskrekk eller noe, noe jeg ikke opplevde med forrige fastlegen jeg hadde.
Jeg hadde en dyktig fastlege før, det var den dyktigste legen jeg har vært borti. Og ja, jeg forventer ikke at jeg skal møte en like dyktig lege som henne, for hun var unik. Det tok ett par år før jeg klarte å bytte, noe jeg ikke ønsket såklart, men måtte fordi jeg flyttet til en annen by…
Jeg tror ikke min nåværende fastlege er dårlig på noe vis, men jeg klarer ikke å forstå hvorfor han gjør/ikke gjør, eller generelt hvilken måte han jobber på…
Ting gikk så mye raskere med forrige fastlege, fordi hun så symptomene så raskt, visste hvilke behandlinger, medisiner, som kunne hjelpe, osv. Og var hun usikker på noe, så sa hun det bare til meg, leste seg opp, diskuterte med en lege som kunne om det, eller henviste meg til en eller annen spesialist…
Min nåværende lege derimot … vel, de medisinene jeg står på har jeg måttet ta opp selv, samt funnet ut på egenhånd hva som kan hjelpe, fordi han har ikke kommet med et eneste råd.. Og jeg blir irritert, fordi det faktisk ikke er min jobb å skulle finne utav hvilke medisiner som kan hjelpe for de og de symptomene…
Så blir jeg bare mer frustrert, for når jeg ikke tar opp ting, som er helt grunnleggende, som han burde begynt med, eller ha gjort… så skjer det jo ingenting… Forrige time spurte jeg han f.eks om hvorfor han ikke har tatt noe blodprøver eller lignende, for å utelukke fysiske ting i kroppen, som kan ha innvirkning på psyken, når jeg er sykemeldt som han så fint har skrevet “psykisk ustabil” 🤔
Det ble fart på blodprøver og målinger den timen altså… han gjør alt jeg sier. Men det burde vel ikke være nødvendig at jeg i utgangspunktet skulle sagt noe om det? Det er jo ikke jeg som har studert medisin i mange år… Lurer på hva jeg skal gjøre for å ikke få så mye angst, pga stress og uroen dette påfører meg. Jeg har ikke kapasitet til dette…