Hei!
Jeg er helt ny her og føler meg egentlig ganske sterk psykisk, trodde jeg.
Så derfor tar jeg steget ut her og prøver å dele litt tanker, følelser og forhåpentligvis kanskje få litt andre perspektiver.
Jeg føler en ekstrem følelse av å ta beslutninger andre forventer at jeg skal gjøre. Nå står jeg i en situasjon i livet hvor jeg føler jeg må være sterk. Jeg føler jeg må velge mellom alt jeg har i livet og ingen kommer til å bli fornøyd. Vet ikke om jeg selv blir fornøyd en gang.
Noen som har gode får å håndtere slike forventinger?
Hei!
Det er mange ting å ta hensyn til.
Jeg føler jeg står mellom å velge å kjempe for et forhold og et liv jeg vil ha - da blir jeg helt alene fra familien.
Eller ta et ekstremt kynisk valg for meg selv, la vedkommende gå.
Forventingen føler jeg er fra begge sider at jeg må vise viljestyrke.
Hei jeg er au ganske ny her, det første jeg tenker når jeg leser det du skriver er lev for deg selv og ikke andre! Hvis du fokuserer på å bare tenke på deg selv og hva som er best for deg så sett deg ned og skriv alt det negative og positive over det valget du skal ta og se på det mer oversiktlig så blir det ikke så rotete i hode. Får at du skal forstå hva jeg mener så tar jeg bare et eksempel. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe melk eller sjokolade melk på butikken. Jeg setter med ned og skriver det negative og positive med å velge sjokolade melk også det samme med melk. Uansett så «må» du aldri velge det som forventes av andre. Dem som virkelig er glad i deg vil ønske at du tar valg som er best for deg selv❤️ send meg au gjerne privat melding hvis du sku ønske☺️
hei hei, så la meg se om jeg forstår det riktig. Du har familie din på den ene siden og din andre betydelig person på andre, og de vil ikke gå over hverandre, så du må velge dette ultimate.
jeg synes ikke det er greit om din partner gir det ultimate: “familien din eller meg?” det høres som en person som er manipulerende og prøver å isolere deg. men om jeg tar feil og partneren din faktisk ønsker å bidra med i forholdet med deg, og forstår ditt ønske om å beholdet familien og er villig til å prøve få det til… så er ikke partneren som er feil her
om familien din derimot er de som gir deg pes, og godtar ikke forholdet ditt, og det er de som gir deg ultimatet, da er det familien som ser ut til å være på feil side, de ønsker kanskje det beste for deg, men det er ditt liv, ditt ansvar å være lykkelig, og hvem du velger å oppnå den lykken med, er ikke dems valg, det er ditt. om familien kutter deg bort, det er ekstremt, så spørmålet til slutt er; eks: du har barn, ville du ha gitt dette ultimatet til dem? din partner eller oss? hvilken retning, ville du familien DU skaper, skal gå enn? er dette noe du ønsker å ta med deg videre?
La meg korrigere.
Familien min har en forventning om hva jeg skal gjøre. Min partner har alltid sagt at jeg må gjøre det som er best for meg og hun vil aldri sette meg i posisjonen hvor jeg må velge.
Det er i så fall jeg som står med den forventningen, og det er det som er kjernen i mye av det som skjer i hodet mitt. Jeg er redd for å skuffe andre, og lar det ofte gå på bekostning av meg selv.
Supert!!! glad av å høre. det høres som du har en kjempe bra partner, en person som ønsker å støtte deg.
og forventningen til de andre, er det som skremmer deg. jeg er glad for at du kom hit, og spør oss. men du må kanskje huske at du ikke er alene, din partner er sikkert like bekymret for de forventningene du har på deg selv.
var åpen til dem, spør dem om råd, du er ikke alene, ja det er dine valg. men det er dere samme som kommer ut på andre siden.
og noen ganger, ditt beste, er noen ganger godt nok, selv om du ikke oppnår forventningene.
jeg er ikke ekspert på dette, men håper jeg kunne gi deg litt av mitt syn på den. jeg heier på deg!!
Tusen takk for oppløftende ord! Det hjelper. Det skal sies at jeg går rundt med en angst rundt med disse forventingene nå og er bare redd for det neste som skal skje og det er en ekstrem slitsom følelse.