Hei jeg har kommet dit at jeg sliter med å gjøre ting. Alt av motivasjon er borte
Orker ikke mat, orker ikke jobb
Bare ligger her og stirrer ut av vinduet vårt.
Hva gjør jeg?
Hei! Jeg har hatt depresjon så vet hvor tøft det er ..får du noe hjelp for det?
Akkurat nå ingen
Hva med fastlegen ?
Hei!
Kjenner meg veldig igjen hvordan jeg hadde det i høst.
Jeg trodde aldri at jeg skulle bli bedre. Jeg brukte medisiner som gjorde at jeg sov mesteparten av dagene og nettene. Var helt sikker på at jeg aldri ville få det bedre.
Men nå når sola skinner og jeg har fått ting litt på plass og profesjonell hjelp føler jeg at ting går litt bedre. Jeg har ikke like mye motivasjon som tidligere og jeg klarer lite sammenliknet.
Meeeeeen, det er biiiitelitt bedre. Og hver lille % tar jeg.
Så mitt budskap-
Søk hjelp
Det blir bedre <3 selv om det tar tid… kanskje ikke likt, men bedre. :)
Er deprimert
Det blir bedre selv om det føles håpløst nå. Kanskje du rett og slett trenger litt hvile en stund? Livet kan være fryktelig slitsomt noen ganger. Ikke vær streng med deg selv.
Kjenner meg veldig igjen. Men ting blir bedre selv om det noen gang tar litt tid. Heier på deg! Bambi
Kan du peke til noe som har ført til at du har kommet dit du der nå? Eller føles det som lyn fra klar himmel?
Jeg bare spør for det er jo ikke alltid at det er underliggende årsaker i form av traumer og opplevelser som gjør at vi kan føle på apati eller depresjon. Noen ganger kan det også være biologiske grunner, eller medvirkende årsaker som også ligger til grunn.
Uansett så tenker jeg at om du kan finne krefter til å gjøre én ting for deg selv, så kunne det nok vært veldig bra om du hadde lagt den energien i å bestille, og møte opp, til en legetime.
Det fjerner noe av den byrden av å føle at en må finne ut av alt selv , eller det å løfte seg selv opp. Det åpner også opp muligheten for å få en mer målrettet evaluering av tingenes tilstand - uten at du skal måtte høre på synsing fra slike som meg (prater selvfølgelig bare for meg selv) :).
Men jeg kjenner godt til hvor tungt det kan være å gjøre noe godt for en selv når en er på en slik mørk plass, det er ikke lett.
I mellomtiden håper jeg du kan finne litt støtte og styrke i å være litt her med oss.
Ønsker deg masse god bedring :)
Kan du tenke på noen ting eller personer som gjorde deg glad eks i fjor er det mulig å gjøre de tingene eller møte de personene i morgen?
Vis du har venner eller familie som gjør deg glad kan du spørre de om de kan hjelpe deg litt ekstra nå?
Jeg var i en lingene situasjonen i 2015 og måtte starte på medisiner,
Men etter noen måneder var det ingen virkning så jeg måtte gjøre det som du sikkert tenker er helt umulig nå,
Jeg måtte bare reise meg opp å starte å gjøre noe
1 ting av gangen og etter 2-3 månder med å presse seg til å gjøre ting var jeg så pass at jeg følte det var bra igjen,