Jeg skriver her som en person som er glad for at dette innlegget er anonymt. Først i 7. klasse startet selvskadingen da jeg følte for mye følelser på leirskolen, og jeg endte med å stjele en liten saks til neglene mot mitt håndledd. Ungdomsskolen var et sted for oppmerksomhetssyke jenter der jeg lett kunne blande meg inn som en av de. Forskjellen lå i hvem som sluttet etter to uker når de ikke fikk oppmerksomheten de ønsket, og hvem som gjemte så godt de kunne for ikke å bli “skolens emo-faen”. Nå nylig har jeg tatt opp igjen selvskading i form av kutting med en porselenskniv som var min mors innflyttingsgave fra min stefar. Når jeg var ung handlet det om for mange følelser, nå er det en trang mer enn noe annet. Jeg er redd for meg selv og hvor lite jeg føler, dermed selvskader jeg når tårene renner, men jeg føler ikke sorg eller tristhet. Dette er noe jeg er klar over må jobbes med, men jeg ønsker ikke egentlig å få hjelp. Jeg er altså blitt avhengig av å ødelegge min egen kropp og jeg ønsker ikke stoppe.
dette var mer å få det ut enn å få råd på noen som helst måte. Tusen takk, for at jeg fikk skrive innlegget mit.
Veldig bra! Smart!
For meg har det hjulpet å fokusere på pusten når følelsene og tankene står på “kanten” å ikke vet hvordan problemet løses.
Det å “omprogrammere” reaksjonsmønster som er skadelige vil ditt fremtidige deg være veldig glad for 😊
heia, e starta å i sjuende mæ selvskading. Eg fikk dæ ifra ei jente på aldern min som hadde sett dæ på tiktok og dærmed prøvd dæ førr å få oppmerksomhet. Så e prøvd dæ å. Første gång tænkt eg på alle gångan e hadde blitt såra og ett kutt førr kvær gång. Ei anna vennine så dæ og blei leg seg. Eg prøvd å stopp, men når dæ va dt som fikk tankan mine bort ifra dæ som va vanskelig så va dæ ikkje bærre å stopp. Nu e eg heldigvis et år fri ifra dæ, og dæ einaste som fikk meg til å klar meg mæ å ikkje gjør dæ va å se korr længe dæ va sia eg hadd gjort dæ. 1 dag længre og længre gjor meg litt stolt på en måte. Dæ va dt som fikk meg gående. E heia på deg selvom e ikkje veit kem due, e heia på alle dåkker. Sei ifra til noen dåkk stola på, nån dåkk veit som bli å hjælp å ikkje syns due teit. Due ikkje aleina om detta❤️🩹