Sliter veldig med dårlig syn og har gjort det de siste 2 ukene. 1000 nye floaters og ser slørete… vært hos optiker som ikke finner noe forandring fra sist gang. + en noe stiv kjevemuskulatur pga stresset eller fokuset på øynene.
Har vært stressene månender i det siste og mye pc.
Noen andre som har erfaring med dårlig syn pga stress?
Ja, jeg har! Jeg har også floaters, som egentlig er glasslegemeløsning.
Jeg har også store problemer med nakke og hodepine, og hver gang hodepina blir værre så blir synet værre også, og min øyelege sa at det kommer av anspente og stive muskler - de små øyemusklene rundt øyene blir fort slitne og det påvirker synet. Likedan som når man blir veldig trøtt, eller ser lenge på tv. Og da likeledes med stress.
Ja kjenner musklene er slitne og verker… men har du det slik hele tiden eller bare når du er ekstra anspent/vondt i hodet? Jeg har hatt litt tidligere men nå er det blitt 20 ganger verre og de er der hele tiden, ser de ikke bare godt i lyset lenger men også i mørke/ uansett, siden de er så mange, synet blir liksom helt tåkete pga dem.
Ja når jeg er ekstra anspent og sliten så er synet værre konstant hele tiden. Jeg har alltid holdt på med å lage ting, kort og div håndarbeid - det var min ‘medisin’ i alt annet som foregikk, så da jeg fikk det her holdt jeg på å klikke, rett og slett. Å få synsproblemer når man lager ting med hendene, er ikke gøy. Det er noe dritt, helt enkelt, og må oppleves for å forstå.
Hvis du har stive og stramme muskler, så prøv å få regelmessig ansiktsmassasje, og se om det hjelper. Gjør ansiktsgymnastikk. Har man stive og stramme muskler i leggene, så får man kramper, har man det i skuldre og nakke og kjeve, så får man hodepine og uklart syn - stive muskler påvirker alt, alt etter som hvilken muskler det er snakk om.
Og prøv Systane øyedråper i tillegg, det kan lindre litt på trette øyne.
Har du vært hos øyelege, ikke kun optiker? At du har fått konstatert at det er glasslegemeløsning?
Takk for tips. Off, føler med deg😞 ikke noe hyggelig i det hele tatt det her…
Nei jeg skal til øyenlege 1 mars, optiker har sendt rapport til øyenlegen og sier de tar kontakt om de ønsker jeg kommer inn før.
Har keratokonus i tillegg så er under oppfølging, men optiker sa at dette hadde ikke noe med keratokonusen å gjøre.
Så da må det være som du sier glasslegemeløsning. Gjør de ikke noe med dette evt?
Nei er dessverre ingenting å gjøre med, søk på Google så ser du hva jeg mener. Det jeg tenker ang øyelegen er at de sjekker jo også om du har andre øyeproblemer som evnt forverrer det du allerede har, som kanskje kan behandles.
Lykke til! :)