Har noe erfaringer med øresus, og at det kan bedre seg? Har hatt det dag og natt i en ukes tid nå, og blir redd for at det skal vare…
Hei!
Øresus (eller tinnitus) er noe de fleste en eller annen gang opplever og så blir det borte. For andre kan det komme og gå i perioder og så er det noen få - de aller færreste - som blir så plaget at det blir invalidiserende.
Usikker på om en ukes tid er nok til å kunne si noe om det vil forsvinne raskt eller ikke. Kan bl.a. ha sammenheng med hvordan det oppstod. (Kraftig smell f.eks. kan trigge øresus. Det samme kan skje om en går i monoton støy over tid, men også stress kan trigge det).
Du finner mye god informasjon om tinnitus, behandlingsmåter, selvhjelpsteknikker osv på disse linkene:
https://www.hlf.no/horselen-din/ulike-horselsutfordringer/tinnitus
Håper det kan være til litt hjelp
Takk for svar. Utløst av stress for min del.
Jeg har øresus , hatt mange år med perioder itlen sus. Nå som jeg er igjennom angst og deoresjon føler jeg den har blitt verre
Hei. Så de periodene uten sus har du hatt det ok? Har hatt en ekstremt dårlig periode jeg nå, så krysser for at det er forbigående.
Japp det har jeg . Jeg tror når du blir bedre, så firsvinner suset ditt. Alt blir mange ganger forsterka pga angsten
Ja, det ser ut til å ha en direkte kobling, selv om den verste perioden for min del er over nå. Det kom liksom litt i etterkant av alt. Snakker vi privat nå?