Jeg sliter med mye uro og angst når jeg våkner, og utover dagen. Plages også med helseangst og blir redd når jeg merker noe uvant i kroppen. Dette ødelegger mye av dagene mine. Noen andre som har det sånn, eller som har et råd til hvordan jeg kan få det bedre🌸
Hei, jeg kan relatere litt til den uroen. Jeg pleier å prøve å bare tenke på den neste tingen som skal skje/jeg skal gjøre og ikke mer enn det. «Jeg skal bare stelle meg også gå til bussen»
Jeg pleier au å distrahere meg selv litt med musikk eller lydbok så jeg jeg har noe å fokusere på mens jeg gjennomfører dagen.
Legg opp til noe du syns er kos eller gøy så du har en dag å se fram til. Om det bare er en kveld hvor du ligger i badekaret med varmt vann og bobler eller ut med noen venner. Hva som helst. Jeg pleier å se fram til det og føle at jeg da på en måte har «fortjent» det😅
Helseangst har jeg ikke kjent noe særlig på. Jeg vet ikke om du tenker på noe spesifikt eller om det bare er generelt. Å kjenne forskjeller i kroppen osv, er ganske normalt. Om du googler kan det ofte virke litt mer skremmende enn hva det trenger å være. Skulle du trengt noen å snakke/chatte med så er jeg her🙃
Håper noe av det kan hjelpe litt <3
Har det helt likt. Våkner med uro hver dag. Stram nakke og mye nautisk svimmel. Da blir jeg redd og frustert, og alt gjør alt værre. Samtidig er jeg ensom inni meg…selv om jeg har mann og barn, og noen få gode venner. Men ensom er jeg…hver eneste dag. Føler meg heller aldri trygg…aldri…
Det høres ille ut. Ekstra tungt å slite når man må ta seg av familie🥰 Jeg har heldigvis voksne barn nå. Får du noe hjelp av Dps eller lignende?
Nei, avslag hos DPS.
Heiii, tror ikke jeg kommer til å være noe serlig til hjelp mem kan da prøve.
Personlig får jeg mest angst når jeg blir trøtt og når jeg må på viktigere ting. Får også en del angst hvis jeg prøver å gjøre noe og ikke får det til slik jeg prøvde. Når det gjelder helseangst så kjenner jeg ikke noe spesielt, tror det henger litt igjen av at jeg gjort et par forsøk oppigjennom, men har aldri likt å høre om sykdommer osv, blir litt dårlig av det.
Du kan prøve å distrahere deg fra angsten, med å finne på ting du liker, eller du kan spørre legen etter angstmedistin. Du vil eventuelt kunne prøve å ta en blodprøve, vitaminmangel kan føre til depresjon i angst. Prøver personlig og spise en multivitamin om dagen eller når jeg husker.
Uansett ha en nydelig fin pinse (◕ᴗ◕✿)