Er det noen her inne med ulike fysiske plager som har fått påvist fybromyalgi? I såfall hvilke symptomer har dere hatt?
Hei , jeg fikk fibromyalgi diagnosen for noen månder siden , tok egentlig testen i 22 men både meg og legen glemte helt å ta det videre , men no er den der , symptomer på fibro er jo litt forskjellig fra person til person, min oppfatning er at man har smerten fra et sted som altid gjør vondt , kronisk , om det er i rygg eller hofte osv , men så har du alle disse andre smerten som variere i stykker og plasering på kroppen , du har også utmattelse, hjernetåke , ibs eller problemer med magen , søvn problemer , stivhet i muskelen , påvirket av mat og drikker , været osv osv det er mye , jeg vil anbefale om du har mistanke om det så gå til legen og si du vil ta en fibromyalgi test ,
Tusen takk for svar! :-)
Bare hyggelig, har du fått diagnosen?
Hei,
Jeg fikk fibro diagnosen i 2021 etter fødsel av min første sønn, har helseangst og pannikkangst i tillegg så dette går i en ond sirkel.
Mine symptomer:
• smerter som flytter på seg
• svie, brenning, verking i musklatur
• kronisk ondt i rygg og hofte
• svimmel
• hjernetåke
• problemer med magen
• fatique
• synsforstyrrelser
• fryser og svetter om hverandre
• utmattet, sliten
• søvnproblemer
• skjelven
• nummenhet
• feberfølelse
• stiv i kroppen
Listen er lang, i tillegg til alle fysiske symptomene på angst så kan dette være en veldig ondt sirkel til tider. Går på smerteklinikk for å få mer forståelse for smerte.
Har du fått diagnosen? Hva er dine symptomer?
Sender deg en klem 🫶🏽
Nei har ikke fått diagnosen, men ønsker en utredning av det.
Sliter med akkurat det samme! Kan krysse av hvert av symptomene du nevner her. Har vært sånn siden fødsel av min første datter i August 2023. Sliter mye med angst/bekymring, noe som selvfølgelig ikke blir bedre av at kroppen er så anspent og full av smerter. Er redd store deler av tiden for at det skal være noe alvorlig. En ond sirkel som du sier.
Åh føler sånn med deg :( det er en ond spiral å det er helt jævlig. Skjønner ikke hvordan man kan ha så ondt å så mye ekkle symptomer uten at det er noe alvorlig… kanskje få legen til å henvise deg til en smerteklinikk for en tverrfaglig vurdering? Å ikke minst for å få en forståelse av hvordan kropp, hode og smerte fungerer…
Ja skal absolutt be om det. Tusen takk for tips! Skal til legen neste fredag så skal legge frem alt da :-)
Bare hyggelig 🫶🏽 lykke til, sender deg en stor klem å vet akkurat hva du går igjennom! Det er bare å sende meg en dm om du ønsker å prate mere ☺️
Tusentakk❤️
Ja har det på samme måten , fikk det etter en operasjon som gikk gale , hadde angst og depressive plager fra før av på grunn av store smerter i en skulder , (den som ble operert) men etter operasjonen begynte jeg å få smerter over helle kroppen og angsten økte
Uff ja det er så fortvilende… man blir lei…
Hei, kunne vi snakket privat?
Hei! Er det her privat?
Hei,
Ja det kan vi ☺️ var det meg eller roligurolig du ønsket å prate med?
Dett er ikke privat, litt usikker på hvordan man gjør det, men tror hvis man trykker på navnet til den man vil snakke med så kan man sende melding 🫶🏽