Hei er det noen her som har måttet kutte ut sin familie søsken osv ? Føler seg utenfor ? Jeg har da ansvaret for min mor alene på sykehjem har kroniske sykdommer osv mine brødre hjelper ikke til . Familie som tenker kun på seg selv hva gjør man ? Råd ?
Selv om det kan være ekstremt krevende og vondt så hadde jeg ikke tatt vare på forhold som ikke hjelper å bære meg oppover. Jeg har ikke kontakt med min far, å i liten grad kontakt med enkelte andre familiemedlemmer. Heier på deg og håper du finner ut av det rette å gjøre i din situasjon, det som føles riktig for deg❤️
Hei❤️
først å fremst så vil jeg si at det er utrolig snilt av deg å passe på moren din som er på sykehjemmet.
Det skal du ha stor respekt for, virkelig.
Å det at brødrene dine ikke hjelper til er ikke din feil, det sier mer om dem enn deg og hvorfor de ikke hjelper til er et veldig godt spørsmål.
Noen mennesker er rett å slett bare noen egoister så vis jeg var deg så hadde jeg kuttet ut kontakten med dem for tro meg sånne mennesker er det ikke verdt å beholde.
Jeg skjønner vis det er vanskelig for deg å kutte dem ut men her må du faktisk se Ann selv på hva du føler, hva vil du? Hva sier hjertet ditt? om følelsen din sier at du vil kutte dem ut så gjør du det, du har en grunn til det.
Du kan også prate med dem om det hjelper, se å hør med dem hvorfor de ikke hjelper til.
Kanskje de er opptatt med sitt? for det er jo sånn at jobb tar mye tid av fritiden sin så kanskje det er derfor de ikke har tid.
Men spør dem å hør så kanskje du får noen svar og om de ikke gir deg en god forklaring så bare tar du en pause fra dem.
Det er ikke så mye du får gjort med det dessverre men jeg heier på deg