Et familiemedlem sliter med å få barn

Hei! Et nært familiemedlem av meg sliter med å få barn. De har prøvd i flere år med all slags mulige måter på å få barn men det funker ikke. Jeg føler dette er et veldig sensitivt tema for dem og jeg tørr ikke å ta det opp med dem. Har dere noe tips? Jeg vil vise støtte men samtidig ikke mase på dem. Jeg vil vise omsorg men syns det er vanskelig. Det er ikke et tabu belagt tema, det blir bare ikke så mye snakket om. Kanskje de ikke vil snakke om det?
De kan si feks “Mine barn skal ikke bli iPadkid”, " Mine barn skal få det bra", “Vi skal få masse barn”. Jeg sitter igjen og tenker at dette kanskje bare er en forsvarsmekanisme for seg selv.
Hva skal jeg gjøre og svare når de snakker om at de kommer til å få barn når sannsynligeheten for det er svært lite?

Det er ikke din jobb å være omsorgsperson for voksne mennesker. La helsevesenet håndtere dette.

Vel, sannsynligheten vet vel du like lite om som de. Så det er sagt.
De lever vel i håpet når de uttaler seg som de gjør. Så får du la de leve i håpet og konsentrere deg om ditt og dine.

Dét er jo par som har strevd med å få barn i årevis, og tilslutt ender opp med å adoptere, og etterpå får de plutselig egne barn også! 👍😃

Hvis de har lyst til å snakke om temaet, så kan du jo bare lytte? ☺️