Erfaringer

Hei. Jeg finner hjelp i å høre hvordan andre takler hverdagen med angst,få tips og ellers bare det å høre at andre opplever noe av det samme som deg selv

Kan du si litt om hvordan hverdagen din er med angsten?
Symptomer,hvor ofte du kjenner angst og hva du gjør når det står på som verst?
Har du noen tips som kan hjelpe andre?
På forhånd takk 😁

Det jeg har lært (og fremdeles lærer), er å legge merke til hva jeg forteller til meg selv mens det holder på. Er mitt eget hodet støttende, eller durer det på med forsterkende tanker. Jeg zoomer litt ut og tenker til meg selv; “Dette går bra”, “det går over”, “fargen på veggen er blå…mine skoe er grå…” (fokus ut teknikk). Det er ofte helt banalt hvis du har det ille, men all øvelse gjør mester.

Takk for svar. Jeg også prøver ut litt sånn fokus ut teknikk. Bruker ofte alfabetet;tre guttenavn på hver bokstav,land osv😁

det hørtes litt komplisert ut? med fokus - ut teknikk, mente jeg at man skal se og legge merke til små detaljer rundt deg. Hvilken farge har personen foran deg på t-skjorta? hvor mange vinduer er det i rommet? åj, se der ja, der var det jammen meg en kaffeflekk på gulvet.

Det var smart. Takk for tips😁Du har rett i at alfabetgreia er litt unødvendig komplisert, spesielt når man ikke kommer på noe på en bokstav. Blir irritert vet du 😁

ofte skal man kanskje henge litt med i en samtale også, personlig hadde jeg ikke klart å holde det gående med en alfabetisk oppramsing samtidig! men absolutt i andre settinger er kanskje alfabet leken ikke dum. Kanskje hvis man sliter med å sove?

og får å svare på symptomer, så er det alt som har med varme og gjøre.
Jeg blir varm, rød og svett!
trikset er å ha på luftige klær, og ikke tettsittende klær som gir svetteringer under armene.