Jeg vil egentlig bare høre hva folk tenker om dette og om det er noen som er i samme situasjon.
Jeg har få venner på skolen, og de andre vennene mine går ikke på samme skole som meg, og bor et stykke unna også.
Det er rundt 3-4 folk på skolen som jeg er med hver dag, og det er bare 1 av de jeg er veldig close med, selv om jeg har kjent de andre siden 1. klasse, og hun jeg er close med siden 8. klasse.
Jeg sliter med å snakke med folk og har klarer ikke å få mange venner, så jeg føler meg veldig ensom, selv når jeg er med venne mine på skolen. Dette er fordi hun jeg er close med snakker mer med de andre i vennegruppen vår, og da blir jeg sittende litt på siden. Hun snakker mest med en annen, og det er sånn hele dagen, det føles litt som at de helst vil holde seg unna meg. Jeg har begynt å føle på sjalusi, men jeg vet liksom ikke om jeg på en måte har rett til det? Siden de har ikke gjort noe galt, og jeg føler meg veldig kontrollerende, men jeg vil også ikke at hun jeg er close med skal gå fra meg eller noe.
Aner ikke om noe av dette gir mening men jaja
Hei. Jeg har ikke noe godt svar, fordi jeg er i en ganske lik situasjon som deg. Jeg har også venner jeg har kjent i flere år men ikke er sånn veldig close med, og jeg hadde to venninner jeg var veldig nære meg fram til i fjor. Jeg har kjent mye på den ensomheten av å bli litt satt til side når de to venninnene mine gikk til hverandre/andre, og gjør det fortsatt. Vi har sklidd ganske mye fra hverandre nå, og det jeg opplevde var at det absolutt ikke nytter å prøve å holde det vennskapet like godt som det var/er hvis den andre personen velger deg litt bort. Jeg vet ikke om det er akkurat sånn i din situasjon da. Du har også lov til å føle på den sjalusien. Hun har ikke gjort noe galt, men det er fortsatt ensomt å sitte litt på siden av vennskap
Det er forsåvidt ingen ting galt med å være sjalu. Så lenge sjalusien ikke kommer imellom dere.
Vanskelig å si uten å kjenne henne om du kunne ha nevnt at du gjerne kunne få blitt involvert litt mer.
Personlig pleier jeg ikke å avbryte folk for mye når de snakker så blir ofte sittende litt utenfor. Kjenner følelsen.
Har egentlig ikke noe godt svar
Hei!
Det er helt greit å føle på Sjalusi…
Det er helt menneskelig, og de aller fleste har følt på det i livet…
Jeg har en venninne som akkurat har fått seg en ny venninne, og jeg er kjempe sjalu, og det er veldig vondt!..
Men jeg må bare stå i smerten…
Vi er ganske close, og hatt kontakt noen år…
Jeg føler virkelig med deg!
Hei. Jeg har nulltoleranse for sjalusi i en relasjon, da jeg forbinder sjalusi med eiertrang, og det er ingen mennesker som har noen rett til å eie ett annet menneske.
Ei venninne jeg er veldig glad i, kan dessverre være sjalu innimellom, og det er både unødvendig og trist, for dét at jeg har noen andre venninner også, dét har ingenting med ho å gjøre, og ho har heller ingenting med dét å gjøre.
Jeg unner mine venninner at de har andre venninner foruten meg, og hvis man respekter venninna si, bør man gjøre det, ikke sant? ☺️
Så finnes det de som kanskje har kun ei venninne, og det som kan skje da, er at de blir helt oppslukt i den ene venninna, og så kan dét ende opp i eiertrang hvis den venninna får nye venninner, og jeg synes ikke det er sunt, for sjalusi fører ikke til noe godt, bare usikkerhet og mistenksomhet.
Hvis en ønsker å være i ett sunt venninne forhold, bør man utelukke å være sjalu! Dvs at en bør ikke la noen sjalusi slå rot og ødelegge bekjentskapet. ☺️