Er bare aleine

har ikke vært med venner siden november 2023 nesten ikke gått ut uten at jeg må. det er så vanskelig greier nesten ikke få normale følelser eller opplevelser. vet ikke hvordan jeg sksl forklare det men det er dårlig. Jeg coper med at jeg ser og gjør dårlige ting på internette. jeg vil ikke bli tatt hva hvis det ødelegger hele livet mitt. jeg skjlnner ikke hvordan noen lar en unge bare være alene i flere måneder.

Hei, lyst å joine en discord server der du kan henge med folk, prøver å lage et sted der folk kan bare chille og hygge deg med å chatte eller voice chat, du er velkommen om du ønsker ☺️

Hvem er ungen som er alene i flere måneder? Er det deg?

Høres ut som om du har rotete deg opp i noen veldig dårlige ting på nettet ettersom du er redd for å bli tatt for det.

Kan skjønne at det er vanskelig å komme seg ut, og særlig nå etterhvert når du har vært inne så lenge.
Ifølge boken “kart over ensomheten” av Hilde Østby så er det nesten en hel generasjon av japanske menn som bare lever inne i sin egen leilighet/på gutterommet og kun har sitt vindu ut mot verden på nettet, så det er ikke så uvanlig å havne her liksom. Ikke tørre/fikse å gå ut.
Du hadde kanskje trengt noen som enten kom hjem til deg eller du kunne gå ut sammen med. En eller flere venner altså.
Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det finnes visst noen som via gaming hjelper folk med akkurat dette. Å komme ut blant folk igjen liksom. Men de jeg vet om hjelper jo barn tilbake til skolen, så om du er eldre enn det (barne/ungdomsskole alder) så er kanskje ikke dette et alternativ.

Hvilken discord er det? Er interessert

hva er linken til den