Ensomhet . er det noen andre som har denne følelsen?

Jeg føler meg ensom.
Kjæreste min liker å sitte med vener. Jeg er hjemme å se på filmer eller trener litt. Jeg prøvde å si mange ganger at jeg føler meg alene men uten resultater.
Jeg føler at jeg bare jobber og sitter hjemme ingenting mer .
Jeg føler at folk tar ikke meg seriøst. Er det mulig at det er min feil? kanskje måten jeg snakker på, måten jeg lever på, måten jeg uttrykker følelsene mine på, kanskje det skremmer folk bort fra meg?

Hei hei. Jeg skjønner hva du snakker om der. Det er ikke din feil,du vil bare bli lagt merke til. Jeg føler akkurat det samme som deg og vil gjerne snakke. Håper jeg hører fra deg

Ikke skyld på deg selv. Det er nok ikke deg.
Tips til deg, hvis du vil ha venner så vær positiv. Smil og vær glad med dem. Det er vanskelig å få venner hvis man trykker på dem dine problemer og negative tanker.

Dersom du etterhvert får gode venner du har kjent lenge og er nærme, kan du spørre om hjelp, men som oftest har folk nok med å passe på seg selv. Bare å prøve seg frem

Være glad mens man er tilstedet med folk? Hvordan kan du være glad hvis du alltid er negativ og er alene

Ved å presis IKKE være negativ. Lat som alt er i orden med lite kjente folk. Nære venner kan man spørre etter hjelp av.

Si at du har et dritt forhold med familien og ingen venner du kan ikke være positiv

Vel, det hjelper heller ikke å bare være negativ og tenke at alt bare er dårlig. Jeg tenker at man alltid har et valg, at man kan velge å fokusere på alt det negative og ikke ville gjøre noe med det, eller å prøve å finne noe som gjør en godt, selv om det kan være vanskelig å finne det, så har jeg lett og funnet mange ting, og det er jeg utrolig glad for. Det eneste som hjelper mot masse dritt, er å finne noe som faktisk kan være godt, særlig hvis man ikke kan ta bort dritten.

Men det er opp til hver og en. Det kan virke så mye tryggere å holde seg til alt det negative og ikke prøve, for det er det man er vant til og det som er kjent, og hvis man prøver f.eks. å bli kjent med nye folk, så kan en jo bli skuffet.

Man trenger vel ikke å fortsette å gjøre en selv vondt, fordi andre har gjort en vondt?

Hvorfor kan du ikke være positiv selv om du har et vanskelig forhold til familie og venner? Innstilling handler ofte om valg, og valget av handlinger påvirker ofte både følelser og tanker. Jeg kan bestemme meg for å kle meg med et smil, selv om ting er tungt på innsiden. Smilet mitt kan bre seg som ringer etter steinkast i vann, gi meg smil og vennlige ord tilbake. La det gode gro, tenker jeg. ❤️