Er det andre som føler seg ensom blant venner? Jeg har mange venner, men føler de ofte ikke skjønner hvordan jeg har det. Det kan være livssituasjon, at vi har forskjellig alder/kjønn, forskjellig yrke, forskjellig bosted, at de har kjæreste og ev. barn eller andre ting. Poenget er uansett at de ikke forstår meg og at det føles utrygt å dele. Føler meg alene med alt. Hva gjør man? Klarer ikke å finne ut av det på egen hånd. Klarer ikke å dele ordentlig med psykolog. Føler jeg må løse verdensproblemer uten å ha noen å sparre med.
Føler akkurat det samme <3. Det er tøft, og man blir så usikker og preget av det. Trygge relasjoner er kjempevanskelig synes jeg, og jeg relaterer med det du sier. Vet ikke ennå hvordan jeg skal håndtere det, men vi kan finne ut av det ilag. Kanskje er første steg å innse at man stiller likt med andre mennesker? Ikke sette seg selv under de, og håpe at de behandler deg bra. Hvis relasjonen er verdt å ha, så må man kunne være seg selv… og hvis man ikke er trygg, så enten må du diskutere om relasjonen faktisk er trygg, eller om du gjør den utrygg i ditt eget hodet ved å projektere angst, høye forventninger til deg selv og usikkerhet på andre.