Hei, jeg er Mann 36 og har slitt med depresjon og ensomhet i perioder hele livet.
Jeg har mistet flere venner, miljø og interesser, og nå sliter jeg veldig med å søke noe nytt. Er spesielt en venn jeg kan føle meg trygg på og snakke om hvordan jeg “virkelig” har det jeg savner og ønsker akkurat nå men usikker på om de fins der ute enda eller om det er for seint for meg.
Har gått til privat psykolog siden februar i år og for noen uker siden gjorde jeg noen tester der hvor jeg ble blant annet screenet for PTSD. Etter å lest mer om det og spesielt kompleks PTSD føler jeg det kan stemme når jeg tenker på flere hendelser fra barndom og hvordan jeg fremdeles sliter med å være åpen / føle meg trygg rundt foreldre / familie. Hadde også et kjæresteforhold hvor jeg ble utsatt for vold og muligens voldtekt. Selv om da det skjedde tenkte jeg ikke på det sånn og det er først i ettertid at det har gått litt opp for meg at hun krysset grenser jeg burde vist at jeg hadde. Det var egentlig mest vold og generell ustabilitet som fikk meg til å ende forholdet etter og ha gitt henne for mange sjanser for en del år siden.
I sommer har jeg gjort veldig lite. Jeg prøvde å få tilbake kontakt med en tidligere venninne som viste litt om hvordan jeg hadde men egentlig ønsket avstand. Nå føler jeg meg ganske dum og skyldig for å ikke ha klart å respektere det. Jeg savnet for mye hvordan vi hadde det tidligere og skjønte ikke helt hvorfor hun hadde trukket seg så mye tilbake i lang tid.
Jeg endte opp med å si ting som fikk henne til å ringe 113 på mine vegne før hun blokkerte meg og nå har jeg akseptert at det er enda en venn ut av livet mitt og jeg har ikke tenkt til å si / gjøre sånne ting med hvem som helst fremover.
Etter hun ringte 113 ringte fastlegen og jeg hadde en time der hvor jeg stort sett gråt men fikk forklart meg litt. Har vært hos DPS og venter på neste time og at legen skal ringe meg på nytt så jeg kan ta opp mangel på søvn og appetitt og flere andre plager jeg må ha hjelp med snart.
Tror ikke det her går over med det første og ser at jeg må bli flinkere til å møte / snakke med flere typer mennesker. Derfor ønsker jeg å slenge med en epost jeg lagde for å være anonym så den som vil kan send mail om de ønsker (kan ta det videre i andre apper om ønskelig).
Litt om meg: Mine interesser er gaming, film, serier, musikk, bøker, manga, anime og mye mye mer. Jeg kan virkelig høre på all musikk eller se alle filmer. Men som sagt føler jeg ikke at jeg brenner for så mye lengere og det har vært vanskelig å “komme i gang igjen” om det gir mening. Ellers prøver å komme meg ut å være aktiv og har ambisjoner om å begynne trene etter å fått litt mer hjelp av lege og psykolog.
Poster som regel aldri noe online, så håper ikke dette ble for bablete eller dårlig norsk. Vil bare få det ut litt og kanskje få noen hyggelige meldinger i mellom all ventingen.