Jeg har hele min voksne alder vært ensom. Følelsen ble vell ekstremt forsterket da jeg flyttet til Trondheim i forbindelse med jobb. Kommer opprinnelig fra en liten bygd, men hadde ingen ordentlige venner der heller selv om jeg var aktiv på fotballbanen og hadde fast jobb. Ble aldri invitert på fest i hjembygda, jeg måtte invitere meg selv. Flyttet til Trondheim i håp om at jeg skulle klare å starte ett nytt liv, men det ble vell kanskje bare værre. Nå sitter jeg ofte og forsher for meg selv før jeg går ut på byen og håper jeg treffer ett kjent fjes selv om jeg hvet at det ikke skjer.
I disse juletider ser jeg gammle klassekamerater som feirer jul med sine barn og damer på sosiale medier noe som forsterker ensomheten og gjør at jeg ikke kan fordra julen. Som vanlig feiret jeg jul sammen med mor, far, søster og hennes familie, under treet var det en haug med gaver, jeg fikk tre, en fra mor og far, en fra søster, og en fra onkel barn.
Til alle dere som leser dette og føler på ensomhet, vil jeg bare si God jul og Godt nytt år
Hei. Kjenner meg igjen i flere ting du beskriver her. Jeg har bestemt meg for å sette noen mål for 2026 for å få bedre og nye vaner. Det handler blant annet om å prøve helt nye aktiviteter og ting, bare for å få gjort meg noen nye erfaringer. Jeg gjorde dette litt i 2025 også, og det var positivt. Kanskje det kan være noe for deg. Nå ba du ikke om råd, så beklager om dette ble ugreit.
Spiller veldig mye forskjellig! Det går litt i sykler, men det er mye multiplayer og coop. Her kommer en dump av de jeg har spilt siste tiden, siste først, hehe:
arc raiders, fortnite, ready or not, hell let loose, league of legends, marvel rivals, the finals, overwatch, counter strike, wow classic, rocket league, minecraft.
Akkurat nå sitter jeg å lurer på å kjøpe sea of thieves på steam sitt juletilbud. Hmmm. Kanskje vi skal spille det sammen? :o
God jul til deg også, og godt nyttår. Jeg gleder meg alltid til nytt år, det er på en måte en ny begynnelse.
Det du forteller, er som om jeg selv skulle skrevet det. La oss håpe 2026 byr på nye venner, og litt mindre ensomhet.
Sea of Thieves har jeg hørt er et bra spill. Er vel Rare som står bak det? Jeg er nok veldig smal i repertoaret. Jeg spiller stort sett utelukkende Pokémon-spill ;) Blitt en livsstil!