Tomhet, ensomhet og alene

Hei,
Jeg er en 22 år gammel gutt som bor i Bergen, og jeg har så og si ingen venner. Jeg studerer egentlig, men på grunn av noen traumatiske opplevelser det siste året har jeg ikke klart å holde tritt med studiene. Dette har ført til isolasjon, følelse av ensomhet og tap av kontakt med noen av de bekjentskapene jeg klarte å stifte i fjor høst. Jeg klarer ikke å hente meg selv inn sosialt eller med studiene, og har tenkt til å bytte studier og prøve litt på nytt til høsten. Framdeles er dette veldig lenge til og de vonde følelsene tærer på. Visste ikke om jeg skulle publisere dette i “Finn venner” eller “ensomhet” kanalen, men dette er vel en tekst som reflekterer og tar for seg begge temaene. Er det noen her som sitter i en lignende situasjon? Jeg blir gjerne kjent med noen jevnaldrende. Bruker både snapchat og discord.

Hei! Bur ikkje i Bergen, men forstår korleis du føler det. Er 22 år gamal gutt, og går sjølv gjennom ei vanskeleg periode i livet mitt. Om du vil er det berre å ta kontakt. Eg er også aktiv på Snap og discord

Takk for svar :). Hva foretrekker du helst? Hva heter du på Discord?

Heter Afterknot573506

Hei.
Jeg bor i Bergen ! hvis du vil vi kan bli vennen.

Jeg vil bare skrive for å spørre om du har snakket med noen om dette du har opplevd, om de traumatiske opplevelsene? Det er veldig viktig å ikke gå med slike ting alene. Og jeg vet at når man er student så kan man få snakket med en psykolog via studentsamskipnaden. Og hvis du ikke har gjort det ennå, så anbefaler jeg deg å gjøre det. Også hvis du kjenner at du trenger å få snakket med noen raskere enn du gjør det, eller med en gang, så finnes det et godt tilbud som heter livskrisehjelpen ved legevakten. Jeg vil anbefale deg å først og fremst få snakket med noen om disse tingene du har opplevd, for folk går gjerne for lenge med dem alene, og de blir noe som preger livet ens, en mørk hemmelighet man bærer på. Og du forteller jo at det allerede preger deg. Ellers vil jeg anbefale deg å finne noe kunnskap om traumer, og hva som hjelper eller kan hjelpe en til å komme tilbake til livet, etter å ha opplevd traumer. F.eks. har Modum bad mye kunnskap om det, og bøker som kan hjelpe en å forstå en selv, sine reaksjoner og hva som vil kunne hjelpe en videre.