Ensom innflytter

Hei! Går rett på sak. Har flyttet til kjærestens hjemby, har bodd her i ca 2 år. Jeg har dog bodd på «hans side av landet» i til sammen snart 7 år. Mens jeg har bodd her har jeg ikke klart å danne meg nære relasjoner. Vi har felles venner som kjæresten min har møtt først, men de er mye mer i kontakt med kjæresten min enn de er med meg. Alt handler om de andre og kjæresten mine hele tiden. Føler ingen anerkjenner meg.

Jeg flyttet tilbake til Østlandet i 1 år, dannet meg da masse vennskap og vi var en stor gruppe. Så har jo nogenlunde sosiale antenner og er ikke så sjenert. Men når jeg flyttet tilbake til Vestlandet var det tilbake til beskrevet tilværelse. Forsøkt å få egne venner via jobb osv, men er som om stedet er cursed. Noen som er i samme båt? Eller han noen tips? Har mistet alt identitet, ingen vet egentlig hvem jeg er og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har du snakket med kjæresten din om dette? Det høres ikke noe godt ut å ha det slik.. Hva mener du forresten med at du har mistet identiteten din? Er det slik at du ikke kjenner deg igjen i deg selv der du er? At du er ukomfortabel og ikke føler deg hjemme der?

Utifra det jeg leser, så virker det jo nesten som om du blir utestengt på en måte? Hvem de var venner med først, har vel ingenting å si for hvilke venner de er?

Jeg har 1 bestevenninne, og hun snakker jeg mye mer med enn f.eks min bror, som jeg har kjent hele livet.. Altså, lengden på et vennskap avgjør jo ikke hvor god, eller dårlig relasjon en har til hverandre.

Kan jeg spørre hvilken by du holder til? Jeg bor hvertfall i Bergen, om du vil treffes, bli kjent som venner.

Det høres ikke godt ut.

Du tror ikke at det kan ha med at du rett og slett ikke trives på Vestlandet? Det er helt lov det. Og det er ikke lett å flytte til et sted for noen andre.

Folk er også ulike forskjellige steder i landet, og jeg tror veldig på at man trives bedre enkelte steder enn andre steder i landet, og bedre med noen folk fra “sin” del av landet, enn andre deler. Det må være helt lov.

Hvis du føler at du mister all identitet, så høres det ganske så alvorlig ut, og jeg tenker egentlig bare at det ikke er verdt det for deg å bo der pga. kjæresten din. Jeg skjønner det vil være tungt å gjøre det slutt, men jeg kjenner selv folk som gjorde det fordi de ville bo i ulike deler av landet, og som fant seg noen i “sin” del senere.

Det hjelper deg jo ikke å være med kjæresten din hvis det gjør at du mister deg selv. Det er ikke slik det skal være.

Det tenker jeg.

Det er mange steder i dette landet jeg selv ikke kunne ha bodd, bare fordi at det ikke passer meg eller at ikke føler meg vel der, og jeg kunne nok aldri flyttet til et sted jeg selv ikke trivdes pga. noen andre.