Jeg lengter etter ei tid da vi var sammen. Vi hadde et felles mål, og verden var full av muligheter. Vi hadde ingen skjermer som stjal tiden i fra oss. Vi hadde tid til hverandre. Vi så hverandre i øynene, vi hadde fysisk kontakt og vi forsto hverandre. Vi levde synkront med naturen, i sykluser. Vi var alltid i bevegelse, fordi vi måtte. Vi var avhengig av naturen, og naturen var avhengig av oss. Jeg lengter tilbake, selv om jeg aldri var der.
Amen. Eller kanskje du lengter fram? Kanskje det er dette vi bør kjempe for å skape - sammen?
Kjempe fint Martin!
Jeg er også enig! Jeg har et slags savn, og jeg tror det er etter et fellesskap.
Fellesskapet er noe av det viktigste, og jeg skulle ønske vi kunne gjøre noe for å kunne oppleve mer fellesskap med hverandre så vi slapp å streve sånn. At vi kunne akseptere hverandre i stedet for å konkurrere. Ja at vi hadde et mer felles mål.
Det er fint at du skriver selv om du ikke har opplevd det. En slags visjon!
Det er mange tomme hus ute på bygda, og ingen som hindrer dere i å gå sammen og kjøpe ett av dem for å starte et kollektiv.
Halleluja, tilbake til hustelefon, ikkje lov å ringe før etter 17 og ingen mobil… det var tider det👍