Ekstrasystoler ved PMS

Jeg vet ikke om dette er i riktig kategori, men prøver likevel. Er en del plaget med angst, og den forsterkes veldig i PMS-fasen. Jeg har også en sterk opplevelse av at jeg får økt mengde ekstrasystoler/hjertebank i denne perioden. Og innimellom er det som at hjerte har mange ekstrasystoler etter hverandre før det får sin normale rytme igjen. Jeg har tidligere fått sjekket hjerte mitt grundig hos kardiolog, uten noen funn, jeg er hjertefrisk. Han sa at ekstrasystoler er helt normalt og ufarlig i et ellers helt friskt hjerte, og at det også kan forekomme flere på rad før det blir normalt igjen. Flere som opplever samme “kjøret” med hjertebank i pms-fasen? Blir rett og slett engstelig, og det blir en ondsirkel. Hilsen dame 39 år

Hei, vil gjerne snakke med deg. Jeg har samme symptomer. Har generelt mye angst og hjertebank, men som før og under mens blir nesten uhåndterlig. Våkner på natten med skyhøy puls og angstanfall… Våkner du noe slik på nattestid? Hilsen Yvonne, 39

Det hørtes veldig slitsomt ut! Jeg har nesten aldri skyhøy puls, men kan få rimelig høy puls av svært lite anstrengelse når det er mye angst i meg. Ellers normal puls på dagtid og natt. Men sover ekstremt dårlig. Våkner veldig mye.

Ja, dette er bare en liten del av det jeg sliter med… våkner du med angst? Eller er det innsovning, kvaliteten på søvnen du har vansker med?