Er det flere som slite mye med ekstraslag på hjertet?
Selv har jeg veldig mye av det, kjenner skikkelig på dem da dem er så kraftige. Føler som hjertet stopper hele tiden. Noe som medfører at jeg får like panikk hver gang.
Så sliter jeg også veldig med svimmelhet, flere som har det?
Har en følelse av jeg skal svime av hele tiden, nå som også gjør meg veldig stresset og angsten blomstrer for fult.
Har nå slit med dette i mange uker
Har du snakket med legen din om det? Ikke fordi jeg tenker at det nødvendigvis er noe fysisk galt, men det er nyttig å snakke med legen om dette uansett. Den er jo den som kan fortelle deg om det er noe eller ikke, også. Og som skal kunne hjelpe deg hvis det er angst det er snakk om. Angst og stress kan gi veldig mange ulike kroppslige reaksjoner, og jo mer man tenker over dette og kjenner etter på det, jo mer stressa og redd blir man jo gjerne, slik at det i seg selv kan gjøre det bare verre.
Jeg har hvert hos legen og jeg går til psykolog, men forsett like skremmende😔
Klarer ikke helt å stole på det dem sier (dårlig lege)
Jeg skjønner at det er skremmende, men har du prøvd å fokusere på noe annet istedenfor å kjenne sånn veldig på det, når det skjer? Ikke at du skal prøve å få bort følelsen osv., men å ikke gi det så stor plass. Jeg vet at det kan være veldig vanskelig å fokusere på noe annet når man får panikk, men jeg opplever selv at det er det eneste som egentlig hjelper, for når man har panikk så greier man ikke å tenke klart samtidig som man liksom vil gjøre alt for å få bort det man er redd for. Men hvis man greier å fokusere, om ikke annet litt, på noe annet, så kan man oppleve at det går over, eller iallfall ikke blir verre.
Hva er det du ikke klarer å stole på som legen og psykologen sier?
Jeg tror ikke at dette er farlig, og har hørt om andre som har det, men det er viktig at du blir tatt på alvor, og det skal en lege gjøre.
Jeg lurer også på om det viktigste er å få slappet av. Da er det nok som LaDetGodeVinne sier smart å fokusere på noe annet, for da får man slappa av! Men skjønner det ikke er enkelt.
Jeg tror jeg ville ha tenkt på å skifte lege om du ikke får den støtta du trenger hos legen din. Det er viktig at du får støtte og håp, og at du blir lytta til og forstått.
Det er ikke lett å kjenne på det du gjør med kroppen din, og jeg skjønner om det stresser deg : /