så jeg skulle ønske foreldrene skilte seg tidligere. jeg tror ikke de særlig liker hverandre, men at de er sammen fordi de ikke gidder å skille seg eller ikke vil at andre skal prate om det. og kansje fordi de ikke vet hvordan de skal klare seg hver for seg, med tanke på hus og forsøgingen av familien. men det går jo slik som det er nå. hver holder på med sitt, og de krangler her og der. jeg tror bare jeg hadde hatt det bedre hvis jeg levde hos en av dem, eller for meg selv.
det er sikkert ikke det samme for de tre lillebrødene og søstern som snart er ett år. har også en storebror, men han har flytta ut da. jeg ville også flytte ut, men feige ut når virkelig skulle gjøre det. jeg begynte å ta vg1 yrkesfag og ville komme i arbeid fortest mulig, men så byttet til vg1 studie på 2.året. hvorfor? vel, vet ikke, litt av hvert, trodde ikke jeg kom til å klare å leve alene, viste ikke hva foreldrene vil si og torde ikke snakke om det, vet ikke hvorfor jeg var bekymret for det men jeg hjalp til med en god del av husarbeidet og følte litt dårlig samvitighet for å ikke være der og gjøre dem lenger, følte jeg trengte mer tid før begynne å jobbe. jeg tror nok jeg tok det valget på impuls og tenkte ikke særlig gjennom det, for nå vet jeg ikke hva jeg vil eller skal jobbe.
hva har det med skilsmissen å gjøre? vel, jeg tror ville ha hatt det letter for å velge det som var best for meg og tenke skikkelig gjennom valgene hvis jeg ikke opplevde all den kranglingen og måtte gjør så mye husarbeid (mer enn brødrene).
jeg kaster kansje bare skylden på dem? jeg har sikkert også litt av skylden for å havne hvor jeg er. det verste er at mens jeg ikke viste/ikke torde å velge hvordan jeg skal leve livet mitt, så har relasjonen til familien blitt verre enn før, jeg har mistet mye av motivasjonen til skole, har ikke venner lenger/noen å være med (det kan jeg bare takke meg selv for, var ikke særlig snill eller god venn mot dem og kuttet bare kontakten), føler meg lost, bryr meg ikke om å bruke tiden på noe spesielt eller om jeg får en god jobb, gjord liksom bare det nødvendige og håper det går bra.