Deprimert pga sykdom

Jeg er en mann på 39 år gammel, jeg er så lei meg for tiden.
Saken er:
i februar i år, fikk jeg vite jeg har urinretensjon, det er problemer med resturin, jeg fikk lagt inn et permanent kateter, jeg bruker det fortsatt, dette har gjort at jeg er mye inne, skjemmes over at jeg går med sånt, jeg kan ikke leve et normalt liv, jeg føler jeg blir mer å mer deprimert fordi jeg stenger meg inne. Noen ganger føler jeg at livet er over pga kateter, jeg er jo 39 år gammel, jeg er jo bare ung, hvorfor sliter jeg med sånt da?
Det jeg lurer på er det noen andre her som bruker permanent kateter å som har brukt det like lenge som meg?

Jeg kan fortelle litt mer om hvorfor jeg fikk det.
Jeg har slitt siden 2015 med sterke toalett angst å hadde skikkelig angst for å gå på toalett på offentlig plass, jeg fikk ikke tømt blæren, dette hadde hopet seg opp, i februar i år, ble det verre å fikk time på sykehus, da de målte hvor mye jeg hadde i resturin så var det 7 dl urin igjen etter tømming, for noen mnd siden, prøvde de uten permanent kateter å jeg hadde fortsatt 4 dl resturin, dermed er ikke saken løst, jeg føler meg helt hjelpesløs, jeg kan ikke trene, fordi det er så smertefult, å gå lange turer fører til sår i urinåpningen, vet at kanskje ikke dette er rette plassen, men jeg føler meg så alene. Jeg har nesten ingen venner, derfor sitter jeg mye alene.

Hei
Dette hørtes ikke noe kjekt ut. Har helt andre problem jeg da som migrene. Men det er heller ikke kjekt da jeg må vile mye mer enn andre folk og jeg ikke tåler å være så sosial. Så forstår veldig godt følelsen av å være alene. Men har heldigvis noen gode venninner. Veldig viktig å finne noen om så bare 1 å være i lag med. Kanskje noen som ikke har akkurat samme problem som deg likevel ønsker deg som venn og som også kan forstå deg og de vanskelige følelsene dine. Ønsker deg det beste!