Tok kontakt med chatten her for første gang idag da jeg står i en vanskelig situasjon og trengte å lufte litt følelser og tanker. Ser nå at veldig mange her har lik situasjon men vil dele likevel.
Fortalte litt om situasjonen og hva jeg føler rundt det, hvor det eneste svaret jeg fikk var typ «dette må du gjøre noe med!» selv om jeg forklarer at dette er noe som er utenfor min kontroll og bare ville dele frustrasjonen min med noen. Når jeg begynner å åpne opp om hva jeg føler fikk jeg bare «forstår du har det tøft. Håper det ordner seg, jeg må avslutte nå!»
Altså ærlig talt? For det første hva for en måte er det å møte noen som har det vanskelig, og å avslutte så brått midt i når jeg deler noe vanskelig. Kunne like gjerne skrevet et notat på mobilen hvis det var all støtten man skal få her. Og, vet ikke om det er noe retningslinjer på det men hele denne samtalen varte vel i maks 5 minutter. Nei dette var skuffende.
Dét er trist at du hadde en dårlig erfaring med chatten. Jeg har også hatt ulike erfaringer med chatten, men jeg kan ikke ‘ta alle over en kam’ for dét, for det er ulike mennesker bak chatten. ☺️ Så bare prøv igjen.
Selv har jeg hatt lite utbytte på chattene her. Den ene gangen fortalte jeg om ensomhet, så begynte vedkommende å fortelle meg om sine egne utfordringer. Har også opplevd at de jeg prater med bytter emnet og stiller meg masse spørsmål om meg selv, som jeg da selvfølgelig svarer på - og plutselig får jeg “nå må vi avslutte samtalen.” Og da sitter jeg med en følelse av at jeg ikke fikk ut jeg ville, for all tiden ble brukt til å fortelle om utdanning/jobb osv, når jeg egentlig startet med å uttrykke ensomhet.
Men er som den andre personen skriver her… Forskjellige personer som sitter bak. Er bare å prøve på nytt. Eventuelt ta en telefon.
Jeg har selv vurdert å prøve chatfunksjon på nytt, men at jeg fremover er mer bestemt på hva tiden skal brukes til. (Nei, vi er ikke her for å prate om x og y. Vi er her for å prate om ensomhet, så la oss fokusere på det.)