Kastet ut av dps fordi de ikke kunne hjelpe, ble sendt til kommunen. Enhet for rus og psykisk helse.
Var på møtet idag og fikk det inn med teskje om og om igjen at jeg måtte ville bli bedre. At jeg må ha motivasjon.
Og det har jeg da ikke…
Hei,
Jeg forstår deg hva du går gjennom. Jeg er i samme situasjon. DPS i mitt distrikt blir omtalt som de mest useriøse, dårligste og klarer ikke ta pasienter ordentlig på alvor. Veldig få har nesten ingenting eller noe godt å si hvordan dps fungerer! Jeg støtter deg, og forstår at du føler det sånn nå, og det er det nok mange som gjør akkurat nå. Jeg er her om du har lyst å prate. Jeg har dårlig opplevelse innen DPS, og har tenkt å bytte behandlingssted. Håper du får gjort noe positivt og godt for deg selv.
Sjekk ut om det finnes et Fontenehus i din kommune!
Fontenehus er et arbeidsfellesskap for mennesker som sliter psykisk. Det er mange som har funnet ny motivasjon, struktur og glede i hverdagen sin.
Kjempefint tilbud.
Lavterskel, du trenger ikke henvisning og det er gratis.
Prøv en gang til. Mange som er i dårlig form. Er støttemedlem på treningssenter selv. Ikke vært der på flere år. Meldte meg endelig ut for å spare penger.
Har begynt å skjønne at folk flest er fæle. Så sjansen for at de er på fontenehuset er store. Folk bare later som de er hyggelige fordi status, jobb osv avhenger av det
Hei.
Det er trist å lese at du har det vanskelig, og at du ikke får den hjelpen du trenger. Vet de at du skal avslutte livet ditt til vinteren?
Jeg får heller ikke hjelp lenger, så jeg vet litt om hvordan det kan være. Jeg har sagt at jeg skal avslutte livet mitt en dag (må bli ferdig med noe først).
Jeg ser at det er en her som anbefaler at du prøver LSD. Rart at det innlegget får bli stående, synes jeg. Jeg håper virkelig at du ikke prøver narkotika (eller alkohol). Da gjør du det bare verre for deg selv, og kanskje andre også. Jeg har aldri prøvd narkotika selv, og jeg drikker ikke alkohol. Men jeg kjenner mange som gjør det.
Ja, sa det til kommunen også og måtte da love at jeg ringte de eller hjelpelinje o.l før jeg gjør det. Hadde litt lyst å krangle om det siden jeg da ikke har tenkt å ringe, men tvangsinnleggelse frister ikke så mye og det var der samtalen var på vei
Tro meg; jo det kan bli mye verre. Ville vært svært forsiktig med psykedeliskemidler og selv-medisinering generelt sett. For meg har det endt i psykoser, kognitive-svekkelser som tok lang tid å overkomme og medfølgende tvangsinnleggelser. Hvor sistnevnte er noe du sier ikke frister, men jeg ville mye heller unngått de foregående enn innleggelsene.
Slike midler er virkelig ikke noe man bør utforske på egenhånd, ja, det kan ha terapeutiske egenskaper for noen, men det skal lite til for å trå feil, så om du likevel skulle finne på å prøve så ikke gjør det på egenhånd men sammen med noen du virkelig stoler på og vet hva de gjør (ikke missforstå det som en oppfordring).
Om jeg var deg ville jeg heller tatt «tvangs/frivillig»-innleggelse nå ved å snakke med kommunen/fastlege/o.l. og kanskje få presset gjennom den hjelpen du trenger og som jeg også tror du ønsker. Det er vel derfor vi er her; for vi ønsker å: føle oss hørt, få ut frustrasjon, se at vi ikke er alene og dermed kanskje unngår å ta det siste skrittet.
Så de vet at du skal avslutte livet ditt, men du får ikke hjelp du heller. Hva skal man si til det… Jeg håper du får det bedre, og at du får lyst til å leve. Ta godt vare på deg.
Allerede vært innlagt. Satt bare på romme pg spilte på en laptop. Miljøterapeutene kom inn av og til. Dro hjem etter en og en halv uke da ingenting skjedde