Sendt vekk av dps

Halla, mann 26. Gamle radioklokka mi klarte ikke å vekke meg når jeg skulle ha time hos dps, jeg forsov meg og ringte for å si ifra, men fikk beskjed om at jeg dummet meg ut og må finne hjelp et annet sted. Men det tok meg 12 år med desperat leting etter hjelp bare for å komme inn på dps, jeg tror ikke jeg orker å begynne på nytt. Jeg er faktisk ikke lei meg eller deprimert, livet føles bare fullstendig trivielt og det har ingen betydning for min del om det slutter eller fortsetter. Sendt vekk av dps

Jeg glemte en time hos dps en gang, da var helvete i gang og de kjørte livet mitt i grus isteden.

Du er ikke alene

Javel? Hva gjorde de?

Vel, de snudde om totalt og jeg ble behandlet som en kriminell. Måtte møte hos legen 1-2 ganger i uka i 8 mnd, blod og urinprøve. Barnevernet ble dratt inn av dem, og vips var skole, familie og barna mine inndratt i noe som eskalerte totalt.

Kort fortalt.

Et år senere, ble livet som normalt men samme problemene for min del. Og nå 6 år senere har jeg fått ptsd. Så jeg føler

Hvilken lovhjemmel hadde de for dette?

Det vet jeg ikke. Har ting på stell, og orden. Men de kjørte over, og takk pris for barnemor som støttet igjennom.

Så vet ikke, har vel bare hatt uflaks

Men dps er jo et sted som jeg har hørt er bra, skal ikke svartmale dem. Jeg tror det er mange som har godt av det. Jeg rota det bare til

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: pasienter i psykiatrien må lære seg å stå sammen, kjenne sine rettigheter og stille krav, både til hverandre og behandlingsstedene.

jeg likte faktisk dine kommentarer her frikar. særlig den siste. og trist å høre om brå slutt dps flere. ikke minst har du kjell virkelig fått føle konsekvenser på kroppen. selv gikk jeg 17 år på dps. og når min behandler pensjonerte seg følte jeg for å gjøre det samme også. altså prøve å stå på egne ben. det hører også med at jeg treffer min tidligere behandler innimellom over en kopp kaffe. og jeg er tilknyttet et psykiatrisk dagsenter hvor det også er mulig å få en prat ved behov. særlig en ansatt der synes jeg er ekstra god. bedre enn mange leger og overleger eller psykologer eller psykiatere. det handler ikke om utdannelse. alle kan lese en bok. for det handler for meg om kjemi og forståelse. så anonym og dere andre: man blir ikke bare plutselig brått kastet ut av dps pga at man forsover seg/glemmer timen ved et tilfelle. nei. det blir for dumt. jeg tror man har rett til innsyn i sin journal. det kan nok du svare 100 % på frikar. i så tilfelle kanskje du/dere kan få greie på den virkelige begrunnelsen. du/dere kan nok også levere en skriftlig klage til ledelsen og be om en begrunnelse for vedtaket. en venn ble avvist av dps og klagde på det med det resultat at de slapp ham inn. så det kan nytte alle ;)

Man har rett til innsyn i egen journal, og til å få rettet eller slettet feil. Offentlige virksomheter har også informasjons- og veiledningplikt, og alle vedtak må ha hjemmel i lov eller forskrift. Det er helsevesenet som har bevisbyrden ved evt. uenigheter, ikke omvendt. Uansett er det en fordel å kjenne sine rettigheter både som borger og pasient, uavhengig av hva man måtte føle.

Pasientrettighetsloven: Lov om pasient- og brukerrettigheter (pasient- og brukerrettighetsloven) - Lovdata

Flere helsefordeler ved å sette seg inn hvilke rettigheter man kan kreve. Helt enig i at det er vanskelig å ta tak i, når det påpekes hvilke rettigheter man IKKE har.

Vedtaksbrev fra offentlig myndighet er neppe skrevet av Chat GPT 😅

Fantastisk med linker til 👏👏👏!

De sa konkret til meg at dette var grunnen jeg ble kastet ut. Nå er det andre gang jeg har blitt anklagd for å lyve her, og jeg prøver nå å få ned hele innlegget. Angrer på at jeg postet her i det hele tatt

Ingen sier at du lyver. Det er ikke det Alien sier. Mange som har gått mange år på dps vet at det er mye mer enn 1 forsovet time som skal til for å bli utskrevet. Spør dem om å få lese journalen din.

Jeg forstår deg. Det var dårlig behandling du mottok ja . Dps burde utøve mye mere omsorg ved å SE pasienten på dypet men istedenfor legger de sten på byrder og belaster dem som trenger hjelpen. DPS fungerer da dårlig.

Du er verdifull ❤️