Chat-tjenesten

Det må være lov å bruke mer enn tre minutter på å skrive svaret sitt, og formulere tankene sine. Man kan ikke avslutte samtalen når noen sitter og skriver svar. Føltes helt jævlig at samtalen ble lukket mens jeg var midt i å spørre om hjelp og hadde åpnet opp om veldig tunge ting.

Følte ikke engang at personen jeg chattet med leste noen av meldingene jeg hadde sendt. Fikk motoriserte svar. Ville vært mer personlig å bare prate med en chat-robot. Viste hvor mye denne personen tenkte at jeg trengte hjelp, om det var slik at mine problemer ikke var verdt mer enn 3 minutter ventetid. Hvor akutt min situasjon opplevdes, når det ikke var verdt å lese gjennom og svare på meldingene med noe annet enn “Du burde kontakte kommunen din.”

I et liv som består av bare ventelister, så skjønner jeg ikke at ting kan haste så utrolig mye. Det psykiske helsevernet i dette landet er en vits.

Hei,
Takk for din tilbakemelding. Slik skal det ikke være.

Vi skal være den som alltid er tilgjengelig når andre ting er stengt, har ventelister etc. Og vi skal alltid møte de som tar kontakt med oss på en god og trygg måte.

Samtidig er vi avhengig av å ha noen rammer slik at vi kan være der for alle som tar kontakt. Om den vi skriver med ikke svarer og blir stille under samtalen, så må vi på et tidspunkt avslutte. Så er det slik at vi kan se når det skrives så vi skal ikke avslutte når det er en melding på vei. Om dette var det som skjedde med deg, så beklager jeg.

Jeg håper du gir oss et nytt forsøk om du trenger noen å skrive til. Du kan også skrive til vår veiledningstjeneste, der både du og veileder har bedre tid til å skrive og formulere meldinger enn hva man har på chatten.

Hilsen Sidetmedord

Jeg har også opplevd det her :/