Hei… vet egentlig ikke helt hva jeg ønsker med dette innlegget for å være helt ærlig.
Jeg fikk for en liten tid tilbake diagnosen C-PTSD, sånn sett kom det ikke som noen sjokk da jeg har mistenkt og visst at jeg har noen form for PTSD de siste 4-5 årene.
Jeg har hatt en tøff oppvekst, psykisk og fysisk vold preget stort sett det meste. Skolen var en utfordring, å holde seg i jobb ble også det etterhvert.
På en eller annen måte har jeg klart å gifte meg, skaffe bolig og ett godt liv med den fineste mannen jeg har noen gang har kjent. Likevel finner jeg meg i en sky i mitt eget lille helvette som jeg kaller det.
Istedenfor å ha det livet jeg har planlagt, jobbet for og sett for meg, kjemper jeg en kamp med meg selv hver dag.
Jeg er syk. Har uforklareringe smerter forskjellige steder i kroppen, mageproblemer siden jeg var barn, og i de siste årene etter covid og hele sulamitten har jeg nå kronisk migrene og hodepine, muskelspenninger i så og si alle muskler inkl kjeven og fatigue i tillegg til alle de mentale plagene… Jeg sliter med dårlig søvn, mareritt nesten hver natt, flashbacks, påtrengende minner, følelseregulering etc etc…
Jeg vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg orker å ha det sånn her. På den andre siden har jeg så inderlig lyst til å være den gode og kjærlige kona, venninna, søstera etc. Jeg føler jeg lever to forskjellige liv, det ene er hvor jeg prøver å være sånn som jeg egentlig er og vil, det andre er ei jente som aldri kommer seg videre. Ett skritt frem, to tilbake.
Jeg ser på meg selv som en pessimist, rett og slett fordi jeg er blitt vant til katastrofer, vondter, å bli nedbrutt og stå opp igjen så alt for mange ganger, jeg ser verden i grått at this point…
Jeg har så vondt, en smerte jeg ikke klarer å beskrive… ett sinne mot alt og alle som ikke så meg som barn, eller som bare stod å så på. En sorg for det tapte livet, og en sorg for den lille jenta som egentlig er meg, men som føles som en annen.
Tårene er som regel alltid rett baki der, og pusten er tung å trekke… trykket i brystet kjennes som en stor svart klump som bryter seg gjennom brystet og inn til hjertet, omfavner det som om det er dens beste venn, men i realiteten det lille helvette jeg aldri slipper unna.
Takk for at du gadd å lese dette meningsløse innlegget og min tunge hemmelighet. Peace