Hei!
Akkurat nå sliter jeg med depresjon etter bruddet mellom meg og min samboer. Jeg har da fått en psykolog grunnet dette, men jeg føler ikke at jeg får den hjelpen jeg trenger og lurer på om hun er den rette psykologen. Jeg er konfliktsky og liker helst ikke å konfrontere noen. Jeg har vært på besøk hos psykologen allerede 7 ganger.
Litt mer kontekst: Jeg har en familie som ikke har oppdratt meg så bra. Jeg har ikke fått emosjonell støtte fra den tiden jeg ble mobbet. Ja jeg har en familie, men det føles ut som at jeg er vokst opp uten en hvis det gir mening.
“Et av de viktigste arbeidsområdene med fellesskapet for meg er å spre kunnskap om å oppdra et selvsikkert barn med god selvfølelse som senere skal bli en trygg voksen med god selvfølelse og et lykkelig menneske, fordi disse to egenskapene er grunnleggende for en person å være fornøyd med livet sitt.”
Dette står på psykologen sin hjemme og det har hun fortalt meg å. Det virker som at hun er den riktige med tanke på beskrivelsen og hvordan min “Oppdragelse” har vært - at hun skal hjelpe meg med å føle meg sikker og trygg som en voksen person jeg er nå.
Jeg syntes det er merkelig at hun ikke har gitt oppmerksomheten rundt bruddet da dette er noe av hovedårsaken til problemene mine og for at jeg ikke føler meg trygg.
Jeg sitter igjen med mine problemer som jeg er selv bevisst på hva jeg har og har fått høre dette fra både familie og venner, men jeg har ingen verktøy eller tiltak til å vite hvordan jeg skal bli bedre på disse problemene. Er ikke dette også en av oppgavene til en psykolog?