Skylden ligger på alle og ingen på engang. Jeg finner det uansett bortkastet å lete etter hvem som har mest skyld
Jeg har etter alle disse årene og alle innspill og eksperimenter ikke funnet en bedre måte å spille på.
Forutsatt at vi snakker om det samme, så har jeg oppdaget at det er noen spesielle forhold i Norge som ikke så mange er klar over. Men dette er ikke kunnskap jeg deler åpent lengre, du får sende meg en privat melding hvis du er interessert å vite mer.
Spillet en spiller må lede til det en er ute etter, og det kan det ikke, for virkeligheten er ikke skrudd sammen slik at jeg kan se den som god, uansett hva jeg måtte prøve på.
Det handler om mentalitet. Når du går inn i spillet med underskuddsmentalitet blir resultatet deretter.
Jeg vet ikke hva slags overskuddsmentalitet som skulle hjulpet meg
Ja, men det handler også om hvordan vi oppfatter eller ser den, noe som er bestemt bl.a. våre erfaringer, men også holdninger.
Og hvordan skulle andre holdninger endret noe?
Holdninger kan endre seg med at man får nye erfaringer eller lærer seg å se ting på andre måter. Hjernen er også sånn at de tankene man tenker mest, går fortest - man har liksom sånne motorveier man har laget inn i hodet sitt. Og det går an aktivt å jobbe med å lage nye tankebaner, og ikke la de gamle tankene ta så stor plass.
Også når man er vant til å være på vakt hele tida, så kan man lære seg metoder for å roe ned kroppen og fortelle den og hjernen at de kan slappe mer av. Når man er på vakt, er hjerne automatisk fokusert på fare og det negative, men hvis man greier å få roet ned nervesystemet, og både sagt til seg selv og få erfart at det er trygt, så er det lettere å åpne opp for andre erfaringer og impulser. Som gode opplevelser.
Men når man er på vakt, kan gode opplevelser og alt som skal få en til å prøve å slappe av, føles ut som en trussel.
Vi burde satt ned en arbeidsgruppe for å finne en løsning på problematikken. Men det blir nok vanskelig i praksis når vi alle bor på forskjellige steder.
Hadde blitt med, jeg, om vi ikke bodde på helt forskjellige plasser i Norge
Dette er bra, og slike metoder for å roe ned er jeg godt bevandret i. De funker, så det er derfor jeg spør, hva mer skal jeg egentlig gjøre?
Så bra at du er godt bevandret i dem. Det er flere veier å gå etter man har roet ned, tenker jeg da, avhengig av hva du trenger. Ikke at jeg sier at det er enkelt.