Bestemt meg men gruer meg

jeg har nå sittet i veldig mange år og ville dø, jeg er ikke redd for det eller noe med det men jeg har bestemt meg og prøve og få hjelp men jeg er skeptisk og gruer meg og snakke med legen min om det. vet ikke helt hvordan jeg skal begynne da jeg ikke er glad i å ta imot hjelp og er ikke glad i å snakke snakke med andre om mine problemer. men jeg har låvet ei venninde att jeg prøver.

Hei! Så fint å høre at du tenker på å skaffe deg hjelp! Du kan godt si til legen din at du synes at dette er vanskelig så guider han/hun deg gjennom det. Masse lykke til! Husk; ting kan bli bedre!

Kan garantere at du vil få det bedre, hilsen mann i samme situasjon!

er bare att om jeg ikke prøver noe nå så er jeg borte i løpe av sommeren

Det kan være til stor hjelp å ha skrevet noe på forhånd! Jeg klarer mye bedre å være ærlig og klarer å ordlegge meg bedre om jeg skriver i forkant.

Du kan også spørre om vennen din kan bli med til legen.

Lykke til!

Så fint at du har ei slik venninne i flokken din. Og enda finere at du er modig nok til å søke hjelp, og sterk nok til å velge livet. ❤️ Jeg skjønner at du gruer deg. Men jeg tror det går bra. Jeg tror du blir møtt med godhet og forståelse. Legen din har dessverre mest sannsynlig møtt folk før deg som har det liknende som du har nå.

Skriv gjerne ned hva du tenker og føler før du møter legen, så kan du støtte deg på notatene eller gi legen notatene om du trenger det. Du kan også ha med deg venninnen din om du ønsker.

Lykke til, det krever mot og styrke å søke hjelp. Jeg heier på deg!