Benektelse for egen helse

Har så lenge jeg kan huske tullet bort dårlige tanker og følelser. Hadde en rus utløst psykose for 6-7 år siden, jeg sluttet helt med rus for 4 år siden. Er i utredning på rikshospitalet pga ett syndrom jeg har, og har hos alle leger benektet psykisk helse som noe problem. Jeg var på DPS for utredning, jeg fikk epikrise etter 4 behandlingstimer… Jeg får anfall, sliter med søvn nå og er redd psykosen skal komme tilbake.. Ble mamma for 2 år siden og merker veldig godt nå hva som trigger symptomene mine.. har mye uløste traumer fra tidlig barndom fram til 30 års alder.

Hei, du sier du har “tullet bort” dårlige tanker og følelser (med rus?) og hadde en rus utløst psykose for 6-7 år siden som du er redd for at kommer tilbake. Godt jobbet med å helt slutte med rus! Du søker hjelp, men blir avvist (høres det ut som) 4 behandlingstimer er ikke nok. Det høres vanskelig ut å få anfall og å slite med søvn er ikke godt. Skjønner at du er redd for at psykosen skal komme tilbake. Så koselig at du har blitt mamma. Og bra at du vet hva som trigger symptomene dine. Det er vanskelig å gå med traumer alene. Jeg heier på deg! Håper du får den hjelpen du trenger :)

tusen takk, det var veldig hyggelig å lese nå på morgenkvisten! jeg tok kontakt med broren min tidlig lørdag morgen, vi fikk tilslutt noe jeg kunne sovne til på legevakten jeg våknet nettop etter å ha sovet 20:00-0600 ☺️ Det føltes ut som en vinn eller forsvinn opplevelse når jeg prøvde å sovne! er glad jeg så de gamle sporene mine så tydelig denne gangen ❤️