Å bli straffet for å ha en psykisk lidelse

Hei. Jeg har slitt med “angst” og uro og diverse annet siden jeg var ca 10 år… jeg var veldig sårbar, og ofte syk med luftveis sykdommer… jeg gråt selvfølgelig da jeg var syk og redd…men jeg fikk bare kjeft og beskjed om å “hold kjeft, og gå å legg deg”… har jo derfor fått angst for å bli syk og å få kjeft… med resultat at jeg har levd mitt liv tilpasset andre mennesker sine “krav” i frykt for å få kjeft visst jeg ikke tilpasser meg…nå er jeg snart 56 år…prøvde å få hjelp/behandling da jeg var 25 år… hjalp ikke mye…35 år… ble presset inn i en krise, så jeg prøvde selvmord med alkohol og benzodiazepiner… behandlerne var fornøyde da de " vi har no hjulpet deg gjennom denne krisen. Som 40 åring fikk jeg "lykken i livet mitt, min datter…
Jeg har som mange andre kost meg med alkohol i helgene. Merk: jeg er ufør pga angst… har alltid skjermet min datter for min psykiske lidelser…og aldri påført henne noe ubehag i henhold til mitt alkoholforbruk…av den enkle grunn at hun skulle ikke oppleve en barndom som min og mine søsken. En av mine søstre sendte bekymringsmelding til barnevernet… samme søster som presset meg til selvmordsforsøk…pga at hun “var bekymret for min datter i henhold til mitt alkoholforbruk”… min søster hadde ikke sett min datter, eller vært på besøk på flere år. Jeg fikk angst fra HELVETE… og endte opp med å ta ny overdose med benzodiazepiner og alkohol… jeg møtte veggen med et smell og ble tvangsinnlagt på psykiatrisk sykehus. Barnevernet "kom til en konklusjon at det beste for barnet… hun er 15 år… var at vi ikke kunne sove i samme hus…og at hun måtte skjermes fra meg. Jeg sa at jeg gjorde hva som helst for å kunne få være sammen med min datter. Så saken er nå at jeg må ta PEth tester og urintest er for å vise “rusavholdenhet”…i tillegg til at jeg har fått muntlig kjøreforbud i 6 mnd… DEN er grei… men jeg har fått vite at det er "opp til meg "…OG med det mener de min psykiske “uhelse”… Så visst ikke jeg “viser bedring” i henhold til min psykiske helse, så er det tydeligvis “game over”…
BE OM HJELP… sier de… men når man bare blir straffet for det???
Min datter er det viktigste i livet mitt, og hun er grunnen til at jeg lever…

… glemte å si at jeg prøvde å få hjelp fra dps i 2015… men jeg var ikke syk nok… det og endte med bekymringsmelding til barnevernet…

Hei, og trist å høre at du sliter og ikke har hatt det så godt.
Du sier at du har fått vite at ‘det er opp til deg, og at de med det mener at det er din psykiske uhelse’ - er du sikker på at det er det de mener? Jeg leser det slik at opp til deg betyr at urin-testene må være rene, fri for medikamenter og alkohol, og at det er det som menes med ‘opp til deg’.
Hva slags hjelp mener du at du har best nytte av? 💚

Jeg vil tippe at du ikke har en spesielt god opplevelse med barnevernet fra før. Fra den første gangen du hadde med dem å gjøre, (utfra at du skriver at du fikk angst fra helvete, og endte opp med, pga den sterke angsten slik jeg tolker det da, å ta overdose…). Jeg kan veldig godt skjønne den angsten.

Du virker ikke å ha en spesielt koselig søster heller. Litt sånn “dolke i ryggen” søster. Etter min mening burde søsteren din ha snakket med deg først. Dersom hun var så bekymret for noe, istedenfor å “dolke deg i ryggen” og bare gå rett til barnevernet.

Og så er du veldig heldig som har datteren din. Skjønner absolutt at hun er grunnen til at du lever.
Trenger du noen å snakke med så send gjerne en melding.

Helt det samme her, hjelp liksom… 8 mnd med peth test hver 3 uke her, må til og med betale for dette… føler meg som en unge, andre bestemmer over meg hva eg skal gjøre. Skal aldri mer gå til lege å be om hjelp, for det førte kun til masse problemer…

Beklager sent svar…

“De” mener rene tester, men de mener også at jeg må vise bedring i min psykiske uhelse. Ingen av min familie har noen gang sendt meg en melding om “hei, hvordan går det med deg?” …ei heller ikke hvordan det har gått med "mine diagnoser, til tross for at jeg har vært i psykiatrisk behandling som 25 åring… som 35 åring…45 åring, episode i 2015, og nå som 56 åring pga presset min søster utsatte meg for… alle kjenner til ordet alkohol og alkoholens virkning fordi de har brukt det selv…men INGEN kjenner til ordene psykiatriske innleggelser, lidelser,personlighetsforstyrrelser, behandlinger i hytt og pine med forferdelige medisiner, og samtaleterapi i flere varianter… fordi DE aldri har vært der…og samboeren min som jeg har prøvd å forklare i fra dag en ( i ca 17 år), skjønner heller ikke hva psykisk uhelse er…

… det eneste som kan hjelpe meg nå, er ECT behandling… jeg har “overlevd” i alle disse årene pga at jeg hadde klart å legge fortiden med dårlige minner bak meg, jeg var alltid en glad person, og elsket andre mennesker som var positive…jeg blir syk av sure, negative mennesker. Nå etter min søster sin “hjelp”, har jeg fått 50 år med dårlige minner, stappet inn i hodet i løpet av veldig kort tid. Med resultat at jeg er blitt meget “mørk” i hodet, har sikkert 5 forskjellige “humør” i løpet av noen få timer. Og alt undertrykket sinne har kommet frem. Jeg føler at jeg har blitt et rasende “monster”…
Jeg kjenner ikke meg selv igjen, og det skremmer meg… jeg vil bare glemme…

Og unnskyld visst svarene kommer litt i hytt og pine…må lære meg hvordan man skriver og bruker disse sidene.
🙈

Kjenner meg igjen i dette. Jeg blir også syk av negative mennesker.