Anmeldte voldtekt... gikk ikke så bra

Hei. Har skrevet her inne før, om at han jeg var gift med hadde sex med meg når jeg sa nei. Jeg ville virkelig virkelig virkelig ikke ha sex med han (han drakk mye og var antagelig sexavhengig..), så når han prøvde seg tok jeg vekk hendene hans og han spurte om jeg avviste hans seksuelle initiativ.. og da sa jeg ja! Og så endte med at han ikke ga seg, men så sovnet vi og jeg våknet igjen av at han tok på meg og så bare gjorde han det.. og jeg ble helt passiv og resignert og fryste..

Etter 2 år klsrte jeg endelig å anmelde.. politiet sa at det var bra jeg hadde snakka med voldtektsmottak og lege (selv om det ikke var helt med en gang) og vært hos psykolog pga dette.. det fungerer nemlig som støttebevis. Har i tillegg fortalt det til enkelte venner.
Etter et par mnd nå fikk jeg beskjed om at saken er henlagt.. og det viser seg at politiet ikke engang har snakka med folk jeg har fortalt det til, eller henta inn dokumentasjon fra voldtektsmottak og psykolog/legevakt. De sa det uansett kom til å bli ord mot ord..
Jeg hadde sagt til meg selv at jeg ikke skulle bry meg om hvordan det gikk med anmeldelsen, jeg vet jo hva som skjer i de fleste sakene.. med at det skulle være så gale at de ikke har hentet inn dokumentasjon engang!!! Jeg er så forbanna! Da er det fritt fram for de fleste da! For det skal så mye til for at man har gode nok bevis… jeg begynner å tenke at jeg har overreagert og at det ikke er så ille det jeg har gått gjennom.. :(

Huffffff…

Hei så utrolig kjipt å høre om din hendelse 💔 kjipt politiet ikke tok saken din seriøst😔har du vært i dialog med krisesenteret og sånt? Hva tenker du selv for videre ? Håper du er på bedringens vei enn å hatt det så kjipt 😔😔

Dette høres helt jævlig ut. Ble dere skilt pga dette? Har han gjort noe annet kriminelt i tillegg til å voldta deg? Hva sier han om det?

Han sa han ikke huska/ikke skjønte/trodde jeg ville.. altså helt uforstående.
Ja vi ble skilt pga dette. Var sammen noen mnd før jeg klarte å kalle en spade for en spade.. altså klarte å virkelig innse hva det var som hadde skjedd.. men jeg klarte jo ikke å leve med dette. Vi var aldri nær hverandre på noen som helst måte etterpå.. han har ikke gjort noe anna kriminelt nei, så vidt jeg vet.

Og hva jeg tenker videre.. jeg vet ikke. Må bare komme over det, og godta at livet er urettferdig:(