Angst, svimmel nesten hele tiden

Hei. Er det flere av dere som sliter med svimmelhet som går ut over balansen som gir en gjyngende følelse og ustøhet når du står oppreist? Er ofte sånn når jeg sitter også, ikke bare bår jeg står. Pleier å føle meg helt fin når jeg våkner også går det et par timer så er jeg svimmel resten av dagen. Og sånn har jeg vert i sikkert 2 måneder. Er så redd for at det ikke bare er angst men noe alvorlig. Har vert hos legen og bare tatt noen blodprøver, men de mener det bare er angsten. Har lest en plass på nettet at svimmelhet bare kommer når man er i en situasjon med ekstrem angst. Jeg er svimmel uansett om jeg har mye angst eller lite angst, eller nesten ingen angst.

Noen som føler på det samme?🥲☺️

Jeg har det ikke helt på samme måten, kun i perioder der jeg har/har hatt det spesielt vanskelig. I ettertid ser jeg at jeg ikke pustet godt, at jeg ikke pustet dypt nok, men bare helt øverst i brystet. Har du forsøkt å legge deg ned på ryggen når du er svimmel, med fokus på pust og avslapping? Prøv å slappe av i muskulaturen, fokuser på å slappe av i alle muskler (særlig i overkroppen). Legg en hånd på brystet, en på magen. Kjenn at du puster dypt, bruk lang tid (gjerne 3 sekunder) på å puste rolig ut hver gang. Gjenta dette hver gang du føler deg svimmel, fokuser samtidig på gode tanker (feks et trygt og godt minne, noe du ser fram til, personer du er trygg på osv). Angsten sitter ofte i kroppen selv når en føler seg klar i hodet.

Fint at du har tatt blodprøver, alltid lurt å utelukke fysiske årsaker.

Ja det hørtes ut som en god ide å prøve😁
Håper det hjelper🤞

Det hjelper for meg der og da, hvertfall, og også litt på lang sikt. Jeg brukte enormt mye tid og energi på å akseptere at ting er som de er og at en del ting er utenfor min kontroll. Fokuserte for mye utover og glemte litt/orket ikke å fokusere nok innover. Vær tålmodig med deg selv. ❤️