Angst og dyr

Hei.

Har noen der ute opplevd hvor viktig (i alle fall jeg) dyr er for psykisk helse? Det gjorde jeg her om dagen. Jeg var helt ute av meg, gikk jeg i gangen og der var katten min som begynte å rulle seg og gnikke og gnu på noen sko. Begynte å male gjorde Pus og.

Fikk rett og slett ja litt ro i meg. Kopiert og limt inn fra forskning.no Hund og katt hjelper ikke mot angst og depresjon. Jeg fikk nå litt ro i meg.

Jeg har drevet og googlet litt og fant frem til Hågård aktivitets- og omsorgsgård nå vet ikke hva slags dyr dem har der, vet dem har hester der og da tenkte jeg midt i blinken for meg!

Har jeg aldri vært der før. Det er ikke der jeg tar mest buss. Tror det hadde vært veldig godt for og ta meg en tur dit det er ikke noe problem å bestille bestillingsrute. Jeg finner nok på noe.

Jeg tror kontakt med dyr kan gi en veldig mye, også ro som du beskriver. Det er noe eget med å klappe et mykt dyr, eller kontakten man kan få med dyr.

Jeg har da hørt noe tror jeg om den forskningen, at det var noe med det at hvis man eier et dyr, så kan man få mer å bekymre seg over, fordi man har et ansvar for dyret og sånn, men jeg vet ikke.

Jeg tror ikke det er så viktig hva forskningen sier i dette tilfellet - bare gjør det som føles godt for deg og som gir deg ro. Det er jo bare bra, og ikke noe galt i det :)

Ja, det har jeg opplevd. Dyr hjelper veldig. Særlig dyr man føler gir respons, som f.eks. hund og katt.

Uheldigvis for meg er jeg allergisk.

For noen år tilbake tok jeg en test og den slo positiv på kanin. Har ikke kanin lenger så da er jo det greit? På grunn av min helse tror jeg Inn på tunet hadde vært midt i blinken for meg også driver jeg og googler litt på forskjellige gårder og der har dem kaniner. Spørs om allergi på kanin dukker opp igjen? Går sikkert an og gjøre en ordning på at jeg ikke driver å klapper på kaniner.

Blodprøver kan ikke vise om du er allergisk eller ikke, de viser positivt og negativt om hverandre. Det er ikke sikkert du er allergisk mot kanin i det hele tatt… :)

Jeg har vært på inn på tunet 2 ganger da jeg var ung og det anbefales!!

Du sier noe der ja. For alt jeg vet så er det ikke sikkert jeg reagerer på kanin i det hele tatt! Det oppdager jeg nok.

Du har vært inn på tunet du og? Nå vet ikke jeg hvor det var. Er det et sted du vet om? Gjerne i Innlandet hvor det er lett tilgjengelig med kollektiv transport, bestillingsrute eller om det er en eller annen inn på tunet der ute som tilbyr transport?

Det var hhv i Vestfold og Akershus - og for 13-15 år siden… De stedene finnes nok ikke mer. Håper du finner et fint sted :)