Angst for krig

Jeg engster meg slik for krig i europa å værst tenkelig scenario der den ankommer norsk jord. Har lest atte er lite sannynlig atte de skjerm i nærmeste fremtid men tenker bare på atte kan skje når som helst. Allerede i vinter tenker jeg atte de kan skje. Hva tenker dere? Bør jeg være bekymret for atte de kan skje eller atte er noen få år iallefall før er mer sannsynlig

Det er slitsomt å gå og bekymre for dette og tenke at det vil skje, når man jo ikke vet hva som vil skje.

Jeg tror at det beste du kan gjøre, er å stole på ekspertene.

Per i dag så er sjansen liten. Vi er i ferd med å bygge opp forsvaret igjen og vi er også medlem av NATO. Det første med å bygge opp forsvaret, det tror jeg vil være bra. Avskrekkende effekt og en styrke som gjør at enhver angriper vil nøle med å gjøre noe er viktig.

Dessverre er det norske forsvaret nedprioritert siden midten av 90 tallet, og de har bygd ned og ned. Nå skal det riktignok bygges opp igjen og styrkes men det vil ta tid.

Jeg ser folk blir skremt av militære øvelser på norsk jord, jeg tenker at det er bra. Jo mer øvelse jo bedre er de rustet til å forsvare oss og våre verdier HVIS det en dag skulle bli behov for det.

Men tilbake til spørsmålet ditt: du trenger ikke å være redd for et angrep på Norge nå. Men vi trenger å bygge opp forsvaret igjen. Så støtt opp om forsvaret, smil og vink når du ser de marsjerer i gatene og støtt opp om de du kjenner som evt. kunne tenke seg en utdannelse eller opphold i Militæret. Det gagner oss alle.