Hei!
Har hatt vondt i hodet i 3 uker på rad nå, våkner med det på morgenen og ibux/paracet hjelper bare litt. Har vært hos lege+fysio som har tatt nevrologiske u.s. Og ingen avvik der. Fysio sier jeg har stramme nakkemuskler, helt opp til overgangen til hodeskallen.
Men siden jeg nå har våknet med det i 3 uker så går jo tankene til hjernesvulst med en gang - og jeg går og kjenner hver dag på at jeg er redd for å dø fra barna mine. Jeg er veldig stiv i nakke når jeg våkner og det blir litt bedre utover dagen - men allikavel klarer jeg ikke slippe tanken om kreft i og med at det er hver dag uten pause.
I fjor var heg livredd ALS, MS og evt hjernesvulst pga mange nevrologiske symptomer som prikkinger og leamus - så jeg vet jo at jeg har en tendens til å tenke det verst tenkelige..
Noen som har hatt det på samme måte..?
Har du vært til utredning for migrene? Min slår gjerne ut/blir trigget av stiv nakke og det er kun triptaner, altså migrenemedikamenter, som hjelper. Ibux/Paracet fungerer ikke.
En del av min utredning var også MR av hode og nakke (vet ikke om det kanskje var det du mente med nevrologiske u.s?), men der får man jo utelukket om det foregår noe tull oppi der.
Sender deg en klem 💛
Føler med deg. Jeg er også redd for det. Det er veldig vanlig å ha vondt i hode av nakkestivhet, særlig fra der du har vondt. Har fysio behandlet deg sånn at du en mindre stram nakke?
Takk for svar! Nei nevrologisk u.s. På legekontoret - altså sjekk av sidelikhet osv.
Han sier det jeg har ikke er helt typisk for migrene - samme sier chatgpt..
Tok MR for et år siden, men for en helt annen greie..
har hatt vondt i hodet i 4 uker og nå er jeg begynt å bli litt mer svimmel også… - har ikke aura eller synsforstyrrelser, men ble tingt av optiker i dag som ville ha meg på etterkontroll - så redd for at de har funnet noe på bildene også😭
Takk igjen!
Jaaa har gått til behandling nå 4 ganger med akupunktur og mobilitet…
Men er ganske stiv i nakken fortsatt kjennes det ut som!
Men er begynt å bli mer svimmel også…
Takk for svar!!
Åssen går det med deg nå?