Angst for å ha gjort noe man ikke husker

Hei! Jeg har slitt lenge med angst over ting jeg ikke har kontroll over og har hatt ekstremt mye tankekjør, overtenking og analysering av hendelser. I det siste har jeg fått ekstremt angst over å ha sagt/gjort ting jeg ikke husker, gjerne i forbindelse med å ha drukket alkohol.
Får vonde tanker om å ha skadet noen. Selv o. Jeg ikke har noen minner om å ha gjort det og det virker helt usannsynlig. Dette høres helt rart ut og jeg føler jeg blir gal.

Jeg føler jeg trenger hjelp men aner ikke hvordan jeg skal starte?

Jeg forstår hva du mener, kjenner meg godt igjen i det du forteller. Personlig snakket jeg først med samboer også etter det med fastlegen, hvis du ikke føler du kan snakke med fastlegen så gjerne snakk med bestevenn, eller en du stoler på! :) jeg har nylig blitt hanvist til dps og kan ikke vente med og starte, men prøv og snakk med noen, helst fastlegen, bare det i seg selv hjelper☺️ lykke til

Med fare for å være festbrems; unngå all kontakt med alkohol når du blir så engstelig etterpå.

Kjenner meg veldig igjen!
Jeg overtaler meg ofte til å ‘huske’ at jeg har gjort rare og fæle ting mot andre, selv om det er helt umulig at har skjedd. Eller så forverrer jeg dumme ting jeg har gjort, til helt andre proposjoner enn det som det egentlig er.
Tror det har mye med selvfølelse å gjøre. At man er redd for å være et dårlig menneske, og derfor så går tankene til det

Jeg er for eksempel redd for å ha begått overgrep mot noen, selv om det aldri har skjedd. Eller at jeg har stjelt noe som jeg aldri har gjort.

Jeg jobber selv med å finne ut av hva som fungerer mot det, det er skikkelig ubehagelig

Det som av og til hjelper meg er å tenke på at hjernen ofte finner på tvangstanker om det man er aller mest redd for, som å ha gjort noe fælt mot noen andre. Og tanken av at man ikke vet/ikke husker å ha faktisk gjort det, gjør det så mye mer skummelt.

Dette er noe jeg har kjent på også. Jeg er i et forhold men er glad i å dra ut alene- ikke på diskotek eller noe lignende men på barer og puber som er roligere og hvor jeg kjenner de som jobber eller går der.
I blandt drikker jeg for mye, men jeg vet innerst i meg selv at jeg ikke har intensjon om å være ulojal mot min kjæreste. Samtidig, når mensen var sen denne måneden fikk jeg panikk for at jeg uten å huske det (har også angst for å bli dopet når jeg er ute), hadde enten blitt voldtatt eller ligget med noen uten å huske det. Alt dette til tross for at jeg ikke har drukket meg blackout siste måneden.