Jeg har i mange år visst at jeg skal ta selvmord når mine foreldre dør. Jeg lever med den vissheten og har aldri brydd meg om å tenke på pensjon, fremtiden ol. Har ingenting å leve for,men vil ikke at mine foreldre skal leve med sorgen over at jeg tar livet mitt. Er 45 nå og mine foreldre i 70-årene så det kan enda ta noen år til jeg kan forlate denne verden. Andre som også tenker som meg?
Det er utrolig trist å lese at du føler det sånn og at du har det på den måten. Jeg tror det er mange som føler seg maktesløse i livet med tanken på å miste de man har nært. Det høres ut som du vet at de er like glad i deg som du er i dem, siden du ønsker å gjøre alt du kan for å unngå å såre de. Foreldrene dine elsker deg og ønsker nok kun det beste for deg siden dere har et så nært bånd. men når de har sett noe i deg som er verd å elske i 45 år burde ikke du gi deg selv en sjanse til å elske deg selv? oppsøke hjelp så du kan føle deg bedre? eller å lufte tankene dine til de så de har muligheten til å hjelpe uten å miste den sjansen som foreldre?. jeg sier virkelig ikke dette for å ikke respektere det du føler jeg bare synes det er uendelig trist at du føler det sånn, og jeg tror du fortjener å føle deg bra og å ha det bra og å kjempe for deg selv.
Ja, samme her. Folk sier hele tiden at du ikke burde ta livet av deg fordi du har folk som bryr seg. Så da virker det som det er greit vist det ikke er noen:)
Jeg tenkte som deg, men så ble jeg foreldreløs som 21 åring(37nå). Life keeps on passing. Det blir bedre;)
Jeg har den samme tankegangen. utrolig vanskelig når du har kun 1forelder og den allerede viser på symptomer som kan lede til dødden.
Litt annerledes følelse når du er kun 18år for jeg pleide og tenke at når foreldra mine døde så kunne jeg endelig leve fri men det er langt ifra.
Jeg som personlig har selvmordstanker grunnet andre ting så er den tankegangen motiverende fordi at de ikke finner ut at dies EGET barn tar sitt eget liv.