Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Det føles som alt rakner etter at eksen min har såret meg igjen. Jeg føler meg tom og jeg føler på en stor hjertesorg. Den sorgen ender bare aldri, ikke etter han dro. Jeg føler på at ting har nådd et punkt og at jeg ikke orker å stå i alle disse vonde følelsene lenger. Jeg har fått ganske mørke tanker og jeg føler for å finne en utvei. Jeg skulle gjerne hatt noen å snakke med, men jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde ut mer..
Det er leit å høre at du har det så vondt, og at eksen din har såret deg igjen, slik at sorgen bare har blitt verre igjen. Man trenger jo å få fred og ro til å heles etter et brudd også.
Jeg tenker at det er viktig og bra for deg å få snakket med noen nå, noen som kan hjelpe og støtte deg igjennom dette. Har du noen rundt deg? Kommune skal også ha lavterskeltilbud hvor man kan komme og snakke med noen på dagen, jeg har selv benyttet meg av det flere ganger når jeg har vært i krise. Ellers kan jeg anbefale det å skrive til veilederne her. De svarer alltid innen et døgn, og kan også hjelpe en med å finne ut hva man skal gjøre videre.
Er det noe som du kunne ha gjort for deg selv? Noe som ville vært godt for deg? En måte å gi deg selv omsorg på? F.eks. gå ut en tur, se på en fin serie, spise noe du liker - bare slike små ting. Jeg vet at det ikke løser noe problem, men samtidig så skader det vel ikke? Min erfaring er at når jeg har det vondt, så har jeg vært så opptatt før av at det gjorde vondt og at jeg tenkte at jeg måtte få bort smerten, men da ble ting bare verre av det, sånn egentlig. For da brukte jeg jo bare tiden på å være i det vonde og være opptatt av det. Men så lærte jeg om andre metoder å møte en selv på når man hadde det vondt, at det er så mye bedre å gi seg selv omsorg da, og se hva man kan gjøre som kan være godt for en selv. Og selv om det ikke føles ut som det gjør ting noe bedre å gjøre de tingene, for de løser ikke noe, eller tar bort smerten, så kan det gjøre det mer utholdelig å ha det så vondt, og at man da også kan se at smerten kan gå over igjen. Og så har man gjort noe godt for en selv i tillegg, fått en ny opplevelse, eller bare fordi man ønsket seg selv godt.
Jeg sender deg varme tanker <3